جلوی فعالیت مافیای نهاده‌های دامی گرفته شده است


جلوی فعالیت مافیای نهاده‌های دامی گرفته شده است

قزوین - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: با تدابیر دولت و ایجاد سامانه‌ای برای پایش نهاده‌های دامی، جلوی فعالیت دلالان و مافیای این حوزه در استان گرفته شده است.

سعید نبیل روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان قزوین با اشاره به اینکه پایش اخذ نهاده‌ها به صورت سامانه‌ای شده است،گفت: بر حسب نیاز هر دامداری، نهاده به آن تخصیص داده شده و به این ترتیب جلوی فعالیت مافیای نهاده‌ها نیز گرفته شده است.

وی افزود: گزارشی جدی مبنی بر فروش خارج از سیستم برای تخصیص نهاده به افراد تا کنون اعلام نشده و امروز مشکلی در تامین نهاده دامی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اجازه گران کردن کالاها را به سودجویان نخواهیم داد، اظهار داشت:افزایش نرخ بنزین نباید سبب گرانی بی‌رویه اجناس شود و به همین سبب با افراد خاطی به شدت برخورد می‌کنیم.

این مسوول گفت: هر کالایی که اخلالی در شبکه توزیع آن وجود داشته باشد باید به سرعت در این ستاد مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در چند ماه گذشته قاچاق دام زنده یکی از دلایل اصلی گرانی قیمت گوشت قرمز بود و البته باید توجه داشت که دلیل اصلی بالا بودن نرخ گوشت در شرایط کنونی، نبود تناسب در عرضه و تقاضا است.

نبیل همچنین گفت: به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه نرخ گوشت، نظارت‌ها از سوی سازمان صمت جدی‌تر شده است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین گفت: طی هفته گذشته نرخ گوشت گوسفندی افزایش نداشته و بازرسان این سازمان باید در گشت‌های خود دقت کنند که گوشت تنها با قیمت مصوب به فروش برسد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون گوشت مرغ در بازار استان قزوین زیر قیمت مصوب به فروش می‌رسد،اظهار داشت: مشکلی در تامین نهاده‌ها برای واحدهای دامی استان وجود ندارد.

نبیل با بیان اینکه قیمت پایین مرغ به نفع مرغداران نیست و به حوزه تولید آسیب می زند، اظهار داشت: از مرغداران حمایت و پشتیبانی می‌کنیم که بتوانند تا پایان سال جوجه ریزی را به موقع انجام داده و مرغ را به کشتارگاه‌ها عرضه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس