افتتاح «رصدخانه فضایی» در مسجد قدیمی روسیه


افتتاح «رصدخانه فضایی» در مسجد قدیمی روسیه

رصدخانه فضایی سال 2020 میلادی در مسجد تاریخی شهر «ولادی کاوکاز» روسیه افتتاح می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «روسیا الیوم»، «روسلان کوماییف» از انجمن علمی «لاوچکین» در خصوص صنایع فضایی روسیه گفت: سال 2020 میلادی رصدخانه فضایی در محل یک مسجد قدیمی در شهر «ولادی کاوکاز» روسیه افتتاح می شود.

وی افزود: این رصدخانه فضایی یک مرکز علمی و آموزشی است و از آن برای تصویرگری کره آسمانی با ستارگان ، سیارات ، ماهواره ها ، ستاره های دنباله دار و شهاب سنگ استفاده می شود که در آن گرفتگی خورشید و ماه بررسی می شود و سیارات مختلفی مانند مریخ و زهره را نیز می توان مشاهده کرد.

کوماییف صاحب این فکر و اجرا کننده آن اظهار کرد: این کار دو سال به طول انجامیده است و رصدخانه در مکانی قرار گرفته که ارزش تاریخی دارد و به همین دلیل کارهای زیادی در آن به صورت دستی انجام شده است.

وی تصریح کرد: روند تهیه مستندات مدت زمان طولانی طول کشید و اکنون می توان گفت که افتتاحیه آن برای ژانویه آینده برنامه ریزی شده است.

بنابراین گزارش، تاریخ ساخت این مسجد به دهه هفتاد قرن نوزدهم باز می گردد و در زمان شوروی سابق ساختمان این مسجد به سالن تحقیقات ستاره شناسی تبدیل شد و در سال 1992 میلادی بسته شد.

وی تاکید کرد: در عملیات مرمت این مکان تلاش شده نمای تاریخی ساختمان حفظ شود.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور