اسرائیل در صورت الحاق وادی اردن بر روی حمایت آمریکا حساب می کند


اسرائیل در صورت الحاق وادی اردن بر روی حمایت آمریکا حساب می کند

نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو در صورت اعمال حاکمیت اسرائیل بر وادی اردن، بر روی حمایت ایالات متحده حساب می کند و در نظر دارد این موضوع را با دولت دونالد ترامپ در میان بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با سخنرانی در کنفرانس روزنامه ماکور ریشون اعلام کرد: " فرصتی برای تعریف مرزهای شرقی ما، اعمال قوانین اسرائیل در وادی رود اردن و انجام آن با پشتیبانی بین المللی و پشتیبانی آمریکا وجود دارد. من می خواهم که آمریکایی ها حاکمیت ما را در وادی اردن به رسمیت بشناسند، این مهم است."

نتانیاهو تأیید کرد که برنامه الحاق وادی اردن در جلسه اخیر با مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در لیسبون مورد بحث قرار نگرفته است.

وی گفت: " همانطور که گفته شد که ما در مورد این برنامه به طور رسمی بحث نکردیم، اما من توجه وزیر خارجه، پمپئو را به این مسئله جلب کردم و قصد دارم این موضوع را با دولت ترامپ مطرح کنم. وقت آن رسیده که حاکمیت اسرائیل را به وادی اردن و همچنین در یهودا و شومرون گسترش دهیم."

همچنین وزارت امور خارجه آمریکا پس از دیدار مایک پومپئو با نخست وزیر، نتانیاهو در لیسبون اعلام کرد که برنامه های الحاق وادی اردن در این جلسه مورد بحث قرار گرفته است.

شهرکهای یهودی در کرانه باختری، معروف به یهودا و شومرون در اسرائیل، پس از پیروزی اسرائیل در جنگ شش روزه سال 1967 ایجاد شدند. شهرک های مذکور بر خلاف قدس شرقی یا بلندی های جولان از نظر قوانین بین المللی یا حتی داخلی اسرائیل بخشی از این کشور نیستند و سازمان ملل این سرزمین ها را اشغالی می داند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر