دستگاه‌های اجرایی سد راه شرکت‌های دانش‌بنیان نباشند


دستگاه‌های اجرایی سد راه شرکت‌های دانش‌بنیان نباشند

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین خطاب به مسئولان تأکید کرد: سنگ پای پژوهشگران و سد راه آنان نباشیم و از ادامه کار شرکت‌های دانش‌بنیان جلوگیری نکنیم.

ابوالفضل یاری، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قزوین در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش استان عنوان کرد: باید فضایی را در استان ایجاد کرد تا دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت بهتری داشته باشند و دستگاه‌های اجرایی از پژوهش‌های ارائه‌شده در نمایشگاه نهایت استفاده را برای ارتقای خود داشته باشند.

وی در خصوص برنامه‌های هفته پژوهش در استان اعلام کرد: برگزاری نمایشگاه تخصصی، برگزاری سه نشست تخصصی با محوریت دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی واحد قزوین و پارک علم و فناوری استان، برگزاری سه کارگاه آموزشی و تجلیل از پژوهشگران استان ازجمله برنامه‌های هفته پژوهش در استان خواهد بود.

یاری ادامه داد: همچنین از برنامه‌های هفته پژوهش می‌توان به برگزاری سه تور صنعتی اشاره کرد که امیدواریم با برگزاری این تورها دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بتوانند بخشی از نیاز صنعت را فراهم کرده و چند قرارداد منعقد کنند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قزوین گفت: در هفته پژوهش سه کارگاه آَشنایی با مفاهیم دانش‌بنیان، آشنایی با مفاهیم ایده پردازی و خلاقیت، آشنایی با مفاهیم و مصادیق مالکیت فکری نیز برگزار خواهد شد.

یاری در پایان سخنانش خطاب به مسئولان عنوان کرد: سنگ پای پژوهشگران و سد راه آنان نباشیم و از ادامه کار آنان جلوگیری نکنیم.

زنجیره ایده تا ثروت در استان قزوین شکل نگرفته است

مصطفی مافی سرپرست پارک علم و فناوری استان قزوین نیز در این مراسم عنوان کرد: تفاوت نمایشگاه هفته پژوهش سال جاری با نمایشگاه‌های سال‌های گذشته در این است که امسال تلاش کردیم با عرضه دستاوردها، نیازهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی را رفع کنیم.

وی بیان کرد: پژوهش نقش مهمی در تولید ثروت دارد، در دنیای امروز نمی‌توان ثروت‌آفرینی را از نوآوری جدا کرد؛ منابع اقتصاد در دنیا به چند دسته تقسیم می‌شوند که در کشورهای خاورمیانه اقتصاد بر پایه منابع بوده و اغلب این منابع شامل نفت و گاز است.

مافی اضافه کرد: اقتصاد بر مبنای ارزش‌آفرینی ازجمله اقتصادهایی است که اغلب کشورهای دنیا از آن استفاده کرده و اقتصاد خود را بر مبنای آن قرار داده‌اند؛ در حقیقت اقتصاد باید نوآورانه باشد و این اقتصاد را در کشور نهادینه کنیم.

وی تصریح کرد: در کشورهای دیگر اکوسیستم نوآورانه و فناورانه شکل‌گرفته است و در کشورمان نیز نیازمند شکل‌گیری این سیستم هستیم.

سرپرست پار ک علم و فناوری استان قزوین بابیان اینکه زنجیره ایده تا ثروت در استان شکل نگرفته است، بیان کرد: در استان باید صندوق پژوهش و فناوری راه‌اندازی شده و علاوه بر آن زیرساخت‌های لازم برای واگذاری زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان نیز فراهم شود.

وی یادآور شد: در استان قزوین مرکز نوآوری تخصصی و مطابق با صنایع شیمیایی وجود ندارد و علاوه بر آن خلأ کانون خلاقیت و شکوفایی در شهرهای استان نیز احساس می‌شود.

مافی تأکید کرد: وظیفه تمام دستگاه‌های دولتی این است که در هفته پژوهش نگاه ویژه‌ای به این اکوسیستم داشته باشند و کارگروه اقدام در استان قزوین راه‌اندازی شود چراکه این کارگروه در شهرهایی مانند مشهد، یزد و تبریز شکل‌گرفته و نتایج خوبی در پی داشته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان