انتخابات مستقیم ، برگ جدید نتانیاهو برای ماندن در قدرت


انتخابات مستقیم ، برگ جدید نتانیاهو برای ماندن در قدرت

تهران- ایرنا- اختلاف نظر میان سران اسرائیل و آنگونه که رئیس رژیم صهیونیستی دیوانگی رهبران احزاب، توصیف کرده، صهیونیست ها را به سمت انتخابات سوم سوق داده است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند، برگزاری انتخابات سوم را خطری برای خود حس کرده و پیشنهاد برگزاری انتخابات مستقیم را داده است.

صهیونیست ها پس از گذشت ماهها ناتوانی در تشکیل کابینه، به نظر تصمیم به برگزاری سومین انتخابات آن هم در طول یک سال گرفته اند. پیچیدگی ها و اختلاف نظرها به حدی در میان رهبران احزاب در هفته های اخیر برای تشکیل کابینه تشدید شده که عصبانیت شدید رئیس رژیم صهیونیستی را به همراه داشت بطوری که خطاب به آنها گفت "به نظرم"دیوانه شده اید". پس از دو دوره انتخابات پارلمانی در سرزمین های اشغالی و گذشت تقریبا 8 ماه، سران رژیم صهیونیستی هنوز تشکیل کابینه نداده اند.

در حالیکه زمزمه هایی در مورد برگزاری انتخابات سوم شنیده می شود، نتانیاهو شب گذشته خواستار برگزاری انتخابات مستقیم شد که در آن رای دهندگان به صورت مستقیم به شخص مورد نظر برای جایگاه نخست وزیری رای بدهند. در اینصورت رهبران حزب لیکود و آبی و سفید به علت اینکه حزبشان در انتخابات پارلمانی دور دوم بیشترین کرسی ها را کسب کرده است، گزینه اصلی برای سمت نخست وزیری محسوب می شوند.

پیشنهاد نتانیاهو جهت برگزاری انتخابات مستقیم ، با انتقاداتی از سوی مقامات رژیم صهیونیستی از جمله رقیب وی در حزب لیکود مواجه شده است. گیدئون سعر از گزینه های محتمل برای جایگزینی نتانیاهو به عنوان رهبر حزب لیکود با پیشنهاد انتخابات مستقیم مخالفت کرده و آن را تصمیمی "عجولانه" از سوی بی بی عنوان کرده است.

درخواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای انتخابات مستقیم در حالی مطرح می شود که در نظرسنجی اخیر برای انتخاب نخست وزیر، نتانیاهو با کسب ۳۹ درصد آرا پیشتاز است و بنی گانتز رئیس حزب ائتلافی آبی و سفید با کسب ۳۷ درصد آرا، اختلاف کمی را با رهبر حزب لیکود دارد در صورتی که اختلاف بین این دو در نظر سنجی ماههای گذشته ۱۰ درصد بوده است.

کم شدن اختلاف در نظر سنجی ها و در کنار آن پرونده های فساد مالی در فاصله چند روز مانده به تصمیم گیری پارلمان برای برگزاری انتخابات سوم، نتانیاهو را به شدت نگران کرده است. اواخر ماه گذشته میلادی دادستان کل رژیم صهیونیستی علیه او اعلام جرم و وی را متهم به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی کرد.

در نظر سنجی روز گذشته نیز بیش از نیمی از پرسش شوندگان اعلام کردند که پس از افشای پرونده فساد نخست وزیر، وی نمی‌تواند در این سمت باقی بماند. این مسائل رهبر حزب لیکود را برای اصرار ورزیدن بر روی برگزاری انتخابات مستقیم بیشتر ترغیب می کند.

روز چهارشنبه آخرین مهلت پارلمان رژیم صهیونیستی برای معرفی یک شخص برای تشکیل کابینه است. اگر نمایندگان کنست در جلسه این هفته خود در این مورد به نتیجه نرسند، پارلمان به صورت خودکار منحل شده و انتخابات سوم که طبق گفته برخی منابع در روز ۳ مارس ۲۰۲۰ (۱۳ اسفند) تعیین شده، برگزار خواهد شد.

با اینحال نتانیاهو با طرح برگزاری انتخابات مستقیم در حقیقت با یک تیر دو نشان را هدف گرفته است؛ اول اینکه شانس خود را برای ماندن در قدرت، خارج از قواعد رایج بیازماید و دیگر اینکه با خرید زمان، خود را از شر پرونده های قضایی دور سازد؛ پرونده هایی که به محض پایین آمدن از اریکه قدرت ، او را داخل تور قضایی خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در