پروژه غنی‌سازی 220 هکتار از جنگل‌های پاسارگاد آغاز شد


پروژه غنی‌سازی 220 هکتار از جنگل‌های پاسارگاد آغاز شد

شیراز- ایرنا- پروژه بیولوژیک غنی‌سازی جنگل و احیای 220 هکتار از عرصه‌های مستعد منابع‌ طبیعی شهرستان پاسارگاد با گونه‌های بومی بنه، ارژن و بادام کوهی آغاز شد.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد در مراسم افتتاح این پروژه که با حضور فرماندار شهرستان پاسارگاد، مدیران دستگاه‌های اجرایی، بهره‌برداران مرتع و سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد، اعلام کرد: جنگل‌های ایران از ۱۸.۸ میلیون هکتار در سال ۱۳۲۹ اینک به ۱۲.۴میلیون هکتار تقلیل پیدا کرده است.
حسن خسروانیان افزود: سرانه جنگل در کشور ما ۲ هزار مترمربع ، تقریبا یک چهارم سرانه جهانی است لذا نیاز به تلاش و کوشش بیش از پیش ضروری است و اجرای طرح‌هایی همچون غنی‌سازی جنگل در آینده قطعا مثمر ثمر خواهد بود.

پروژه غنی‌سازی 220 هکتار از جنگل‌های پاسارگاد آغاز شد

اجرای عملیات اصلاح، احیا و غنی‌سازی جنگل پاسارگاد
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: حدود ۷۰ درصد حوزه این شهرستان جنگلی است که در سال‌جاری ۲۵۰هکتار از طرح‌های مرتعداری رحیم آباد، بوکان و عسم با استفاده از گونه‌های بومی مثل باریجه و انغوزه و۲۲۰هکتار غنی‌سازی جنگل با گونه های بومی شامل بنه ارژن و بادام کوهی در برنامه کاری این اداره قرارگرفته تا عملیات اصلاح واحیا و غنی‌سازی جنگل انجام پذیرد.

حمایت از پروژه غنی سازی جنگل
فرماندار شهرستان پاسارگاد نیز در این مراسم با اشاره به لزوم حراست و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی شهرستان گفت:حفاظت جنگل‌ها با اجرای پروژه‌های غنی‌سازی یک وظیفه انسانی و بشری است که با تمام توان از اجرای چنین پروژه‌هایی حمایت می‌کنم تا شاهد افزایش سرانه جنگلی در کشورمان و شهرستان پاسارگاد باشیم.
سعادتشهر مرکز شهرستان پاسارگاد در ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...