دیدار یک هیئت رسمی اردن در آینده نزدیک با «بشار اسد»


دیدار یک هیئت رسمی اردن در آینده نزدیک با «بشار اسد»

اردن قرار است به زودی یک هیئت رسمی عالی رتبه برای ملاقات با «بشار اسد» به دمشق اعزام کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیا الیوم، پایگاه اینترنتی اردنی «خبرنی» گزارش داد: خبرهایی از سفر یک هیئت عالی رتبه اردنی به ریاست «طاهر المصری» نخست وزیر پیشین در آینده نزدیک برای دیدار با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه منتشر شده است.

این پایگاه اینترنتی اعلام کرد: مشخص نیست که طرح اعزام این هیئت یک طرح شخصی بوده یا یک اقدام رسمی غیر علنی بوده است.

این پایگاه گزارش داد: این نخستین هیئت اردنی نیست که به دمشق سفر می کند، چرا که پیش از این هیئت هایی از سطح های مختلف به سوریه سفر کردند و برخی از آنها با بشار اسد نیز دیدار داشته اند. اما ماهیت این هیئت و زمان این سفر، به واقع توجه ها را جلب می کند، به خصوص که این هیئت متشکل از وزیران پیشین و نمایندگان و اسامی شناخته شده است.

این پایگاه اعلام کرد: مشخص است که این هیئت امیدوار است که برای ملاحظات مختلف با بشار اسد ملاقات کند. همه می دانند که هیئتی در این سطح نمی تواند بدون موافقت رسمی دمشق وارد سوریه شود و همه می دانند که دستیابی این هیئت به این چراغ سبز تلاش رسمی امان برای تلطیف کردن فضا بین دو کشور است.

خبرنی گزارش داد: سردی و خشکی روابط رسمی بین دو کشور مهمترین نکته سفر این هیئت اردنی است، زیرا نمی توان به آسانی از این سردی و خشکی روابط عبور کرد؛ همچنین پرونده هایی بین دو کشور وجود دارد که نیاز به راه حل دارد تا به سقف روابط دست یابند. مهمترین پرونده ها بین دو طرف پرونده امنیتی سوری – اردنی، پرونده تجاری و اقتصادی بین دو کشور، موانع متقابل و روابط اردن با عشایر سوریه است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط