گسترش همکاری ها با سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای تقویت ظرفیت جامعه زنان


گسترش همکاری ها با سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای تقویت ظرفیت جامعه زنان

ابتکار برگسترش همکاری ها با سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای تقویت ظرفیت جامعه زنان تاکید کرد.

ه گزارش خبرگزاری شبستان، «معصومه ابتکار» در نشست با علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه موضوع مهارت های فردی و اجتماعی باید در کنار مهارت های کسب و کار در زنجیره آموزش دیده شود، گفت: اولین مهارتی که ما بر آن تاکید داریم مهارت های زندگی است که نبود آن مانع آموزش خوب و پذیرش مهارت های کسب و کار می شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زنان روستایی و دختران جوان فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار، دو گروه هدف ویژه به شمار می آیند، افزود: در حوزه زنان روستایی با وزارت جهاد کشاورزی همکاری مشترک داریم و در حال حاضر نیز بر روی دختران فارغ التحصیل جویای کار و نیازمند مهارت متمرکز شده ایم و معتقدیم که بحث تداوم آموزش های مهارتی برای رسیدن به سطحی پایدار، حائز اهمیت فراوان است.

وی در این دیدار شبکه سازی صادرات و فروش و بازاریابی خدمات را امری ضروری دانست و با اشاره به پیشرفت های حاصل شده در زمینه آموزش و اشتغال زنان سرپرست خانوار، به هماهنگی معاونت زنان و خانواده با نظام بانکی جهت اعطای تسهیلات به خانم های مهارت دیده با هدف راه اندازی کسب و کارهای خانگی اشاره کرد.

در این دیدار علی اوسط هاشمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با انتقاد از نگاه ضعیف جامعه به بحث مهارت آموزی گفت: در این بخش نیاز به بازنگری کلی وجود دارد.

وی افزود: ما آماده‌ایم تا چتر حمایتمان را با خلق مهارت در هر نقطه از ایران گسترده کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۷۶۰ آموزشگاه آزاد فعال داریم که متولیان آنها بانوان هستند، گفت: ۴۵درصد مراجعین سازمان فنی و حرفه ای را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

هاشمی همچنین در پاسخ به مشکل مطرح شده در خصوص عدم صدور مدرک آزمون مهارت برای خانم های فاقد سوادی که از مهارت های بالا برخوردارند، قول همکاری مساعد داد و گفت: ترتیبی اتخاذ می شود که از این پس این خانم ها تنها در آزمون مهارت شرکت کنند.

در ادامه زهره نظری مدیر کل دفتر امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده نیز با اشاره به سابقه همکاری معاونت با سازمان فنی و حرفه‌ای، به مواردی همچون عدم همکاری لازم و کافی دفاتر تسهیل گری در ارائه فهرست زنان سرپرست خانوار، نبود تسهیلات برای فروش تولیدات آماده شده حین آموزش، مشکلات ایاب و ذهاب مربیان و برگزاری نامناسب آزمون ها در برخی استان ها اشاره و تاکید کرد زنان سرپرست خانوار ساکن در سکونتگاه های غیررسمی در برنامه های سازمان فنی و حرفه‌ای مورد توجه قرار گیرند.

در این نشست همچنین هاجر خواجه بلاغی مشاور امور زنان و خانواده سازمان آموزش فنی و حرفه ای با ارائه توضیحاتی در خصوص طرح مادران شایسته گفت: در حال آماده سازی دو بسته هستیم که یکی از آنها مرتبط با مهارت های نرم و دیگری در خصوص ضرورت آشنایی مادران با مهارت های فنی و سخت است. چرا که معتقدیم از دلایل عمده مشکل اشتغال جوانان، عدم شناسایی استعدادهای آنها از دوران کودکیست و این بسته آموزشی می تواند تا حد زیادی برای مادران در این زمینه راهگشا باشد.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟