کمپین محله دسترس پذیر راهگشای تسهیل تردد افراد دارای معلولیت در شهر است


کمپین محله دسترس پذیر راهگشای تسهیل تردد افراد دارای معلولیت در شهر است

افشار گفت: دسترس پذیری شهرها برای افراد دارای معلولیت و ایجاد امکانات رفاهی برای آنان از وظایف اصلی مدیریت شهری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ «فرهاد افشار» در همایش و گردهمایی بزرگ اعضای کانون معلولان این منطقه که با حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات در فرهنگسرای ولاء برگزار شد، گفت: هفته افراد دارای معلولیت یادآور آن است که مسئولین شهری تکالیفی را برای مناسب سازی معابر و ایجاد امکاناتی برای رفاه و آسایش افراد دارای معلولیت بر عهده دارند.

شهردار منطقه 20 با تاکید بر اهمیت مناسب سازی فضاهای شهری و تحقق عدالت در شهر افزود:مشارکت معلولین و توان یابان به عنوان قشر فعال و توانمند جامعه در فعالیت های اجتماعی به ویژه کمک به مناسب سازی معابر و فضاهای شهری برای مدیریت شهری بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به نامگذاری روز سوم دسامبر به عنوان روز افراد دارای معلولیت از سوی سازمان ملل متحد با هدف برجسته کردن اهمیت معلولان و تکالیفی که جامعه جهانی نسبت به معلولین دارد گفت: در همین راستا در سال 1998 این بحث مطرح شد که در هزاره سوم باید تمامی شهرها برای حضور معلولان دسترس پذیر باشند و امکانات برای استفاده از پتانسیل آنها ایجاد شود.

وی اظهار داشت : در همین راستا یکی از شعارهای شورای پنجم شهر تهران توجه به اجرای حکمروایی خوب شهری و عدالت محوری و دسترس پذیری شهرها برای معلولان است.

افشار با اشاره به اینکه به واسطه محدودیت های اقتصادی امکان ایجاد تسهیلات برای دسترس پذیر بودن تمامی محلات شهر تهران در بازده زمانی کوتاه وجود ندارد ادامه داد: سال گذشته در منطقه 20 طرح ابتکاری «کمپین محله دسترس پذیر» با اعلام فراخوان و عضویت توان یابان و افراد دارای معلولیت، به منظور جلب مشارکت آنان در معرفی معابر نامناسب و بهره مندی از پتانسیل این افراد در فعالیتهای شهری اجرایی شد.

افشار گفت: به منظور تسهیل تردد توان یابان، سالمندان و جانبازان به امکانات و فضاهای شهری با اجرای طرح ابتکاری کمپین محله دسترس پذیر، در طول یکسال گذشته از مجموع 102 نقطه معرفی شده توسط اعضای کانون معلولان محلات تا کنون، 59 نقطه به طور کامل مناسب سازی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: امید است با حمایت اعضای شورای شهر ضوابط توجه به دسترس پذیر بودن معابر و امکانات برای افراد دارای معلولیت به عنوان پیوست های اجتماعی در اجرای پروژه های شهری اعمال شود.

در این مراسم حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران، ری و شمیرانات با بیان اینکه افراد دارای معلولیت دارای توانمندی زیادی هستند و از جمله افراد تاثیر گذار جامعه محسوب می شوند ،توجه به ارائه خدمات و تسهیل تردد آنان را از وظایف مدیران شهری برشمرد.

وی اظهار داشت : متاسفانه شرایط شهر برای تردد و حرکت روان معلولان مناسب نیست اما تمامی مدیران شهری در شورای شهر و شهرداری به دنبال مناسب سازی محلات و اماکن هستند و در پیوست های اجتماعی برای اجرای پروژه های شهری تسهیل تردد آنان لحاظ خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه افراد دارای معلولیت باید توانمندیهای خود را بشناسند و آنها را رشد دهند ادامه داد: ایجاد بستر مناسب برای حضور موثر معلولان در جامعه و ایجاد امکانات و خدمات رسانی بهینه برای آنان و خانواده آنها همواره مورد توجه مدیران شهری قرار دارد.

در ادامه این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایا از دبیران کانون معلولان محلاتی که بیشترین مشارکت را در اجرای طرح کمپین محله دسترس در منطقه 20 را داشتند تقدیر شد.

در پایان این مراسم شهردار منطقه 20 به همراه عضو شورای اسلامی شهر تهران از نمایشگاه دستاوردهای افراد دارای معلولیت بازدید کردند.


پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در