خدمت‌رسانی داوطلبانه و انسان‌دوستانه به زائران خانه خدا و عتبات


خدمت‌رسانی داوطلبانه و انسان‌دوستانه به زائران خانه خدا و عتبات

الوانی با تقدیر از خدمات کارکنان مرکز پزشکی حج و زیارت به منظور ارائه خدمات به زائران بیت‌الله الحرام و عتبات عالیات در سال 98، گفت: شاکله اساسی کار در جمعیت هلال احمر داوطلبانه و انسان‌دوستانه است.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: «جمال الدین الوانی» برنامه‌ریزی مدون، هماهنگ و منسجم برای تسهیل در فرآیند درمانی حجاج در عملیات بهداشت و درمان حج را یکی از مسائل مهم و پر اهمیت دانست و گفت: باید تلاش کرد تا پیش از نزدیک شدن به موسم حج با برگزاری نشست ها و جلسات کارشناسی به بررسی نقاط قوت و ضعف سنوات قبل پرداخته و موانع و مشکلات را مرتفع کرد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در ادامه با تاکید بر اهمیت هم‌افزایی نیروها و بهره‌گیری از تجارب گذشته بخش بعدی سخنان خود را به تشریح کلی مباحث مرتبط با حج اختصاص داد و بیان کرد: این که زائران خانه خدا پس از عزیمت به مکه مکرمه و مدینه منوره هیچگونه دغدغه‌ای برای موضوعات بهداشتی و درمانی نداشته و به عبادت بپردازد، وظیفه ماست و البته این مهم میسر نمی شود مگر با تلاش مضاعف و بازنگری در شیوه فعالیت ها.

وی با یادآوری ضرورت توجه به بار معنوی این سفر بزرگ در زندگی هر مسلمان، خلوص در نیت و کار تیمی اعزامی به حج را بسیار مهم برشمرد و افزود: نیت های خالص و خدایی عوامل تیم درمانی می‌تواند زمینه‌ساز خدماتی بهتر و بی نقص در به زائرین خانه خدا شود.

الوانی با تبیین برخی از مهمترین سیاست‌های اصولی عملیات بهداشت و درمان حج به تخصیص زمان برای حل و رفع مشکلات موجود اشاره و تصریح کرد: البته فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی نیز در این زمینه بسیار موثر و کارآمد خواهد بود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به نقش بی بدیل رسانه‌های گروهی در اشاعه و انعکاس فعالیت‌های خداپسندانه کارکنان و داوطلبان مرکز پزشکی حج و زیارت اشاره کرد و افزود: اصحاب قلم و رسانه می‌توانند با انتشار اخبار در جامعه علاوه بر ایجاد فضای شفاف و عاری از هرگونه شائبه به تبلیغ فعالیت‌های داوطلبانی این نهاد خدمتگزار کمک کرده و بلکه می توانند در زمینه آموزش نکات و اصول اساسی به زائرین موثر باشند.

الوانی در پایان با تاکید بر سرلوحه کار قرار دادن منویات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر خدمت به ضیوف الرحمان خاطرنشان کرد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری باید تلاش کنیم تا زائران خانه خدا، حجی با کمترین مشکل داشته باشند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم