برگزاری همایش و جشنواره ملی ندای شیدایی


برگزاری همایش و جشنواره ملی ندای شیدایی

آثار حاضر در جشنواره ندای شیدایی با محوریت احادیث، آیات قرآن و صفات حضرت رسول(ص) به نمایش درمی آید که در قالب هنرهای سوخته‌ نگاری، خوشنویسی، نقاشی، نقاشی خط، عکاسی گرافیک، گل و مرغ، منبت، قطاعی و تذهیب به منصه ظهور می رسد.

به خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری سوخته نگاری ایران، «مرتضی نداف» با اعلام برگزاری همایش و جشنواره ملی «ندای شیدایی» ویژه پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، گفت: این مراسم در تکریم شخصیت حضرت محمد(ص) برگزار می شود .



دبیر اجرایی همایش و جشنواره ملی «ندای شیدایی» ادامه داد: این رویداد هنری امروز (یکشنبه، ۱۷ آذرماه) افتتاح شده و تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد. در آئین افتتاحیه آن هنرمندان سینما و تلویزیون و تجسمی، مسئولین فرهنگی هنری ، مسئولین اقتصادی و شرکت های بین المللی و اساتید دانشگاه و… حضور دارند.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه در مراسم افتتاحیه از چند هنرمند پیشکسوت که دوران بیماری سختی را گذراندند تجلیل به عمل می‌آید. یکی از این استادان بهروز مقدم،‌ مجری پیشکسوت رسانه ملی است. مراسم راس ساعت ۱۴:۳۰ با قرائت قرآن و پخش سرود ملی ایران در نگارخانه گل نرگس و گالری تهران آغاز می شود.

نداف بیان کرد: با فراخوانی که منتشر کردیم از 10 استان در رشته های مختلف هنری، هنرمندان شرکت کردند، 25 هنرمند جوان با بیش از 40 اثر فاخر، آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان در می آید .

وی تاکید کرد: آثار حاضر در این جشنواره با محوریت احادیث، آیات قرآن و صفات حضرت رسول(ص) به نمایش درمی آید که در قالب هنرهای سوخته‌ نگاری، خوشنویسی، نقاشی، نقاشی خط، عکاسی گرافیک، گل و مرغ، منبت، قطاعی و تذهیب به منصه ظهور می رسد. در ابتدای آیین افتتاحیه جشنواره قرار است یک همایش دو ساعته برگزار شود.

نداف اعلام کرد: از روز افتتاحیه تا اتمام نمایشگاه کارگاه های زنده رشته های مختلف هنری برای بازدید و ثبت نام آموزش عموم دایر است.

دبیر اجرایی همایش و جشنواره ملی «ندای شیدایی» ادامه داد: «آیت پیمان»، دبیر کل مجمع جهانی شیعه شناسی پیرامون دیپلماسی هنر ایرانی اسلامی در پیشبرد تعاملات اجتماعی و فرهنگی ملل در سطح جهان سخنرانی و ایمان مصدری، مدیرکل سازمان متخصصین و مدیران ایران (غیردولتی) پیرامون هنر و تجارت پویای آن در سطح بین الملل ، و تاثیر رونق تولید هنر بر فرهنگ عمومی ملت ها سخنرانی می کنند .

مرتضی نداف موسس و مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری سوخته نگاری ایران (چند منظوره) و دبیر اجرایی جشنواره نیز پیرامون اهداف و مقاصد فرهنگی هنری این برنامه که در سطح ملی برگزار میشود صحبت میکند .
موسسه فرهنگی هنری سوخته نگاری ایران مجری این همایش و جشنواره ملی است . وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این رویداد ملی هنری حمایت میکند .

پایان پیام/14

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است