مسئولان دانشگاه را باور و در آن سرمایه‌گذاری کنند


مسئولان دانشگاه را باور و در آن سرمایه‌گذاری کنند

تبریز - ایرنا - رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه مسیر توسعه جامعه از دانشگاه می‌گذرد، گفت: مسئولان باید دانشگاه را باور کرده و در آن سرمایه گذاری کنند.

میررضا مجیدی، روز یکشنبه به مناسبت روز دانشجو در صحن علنی شورای اسلامی تبریز افزود: در زمان کنونی دانشگاه نسل سوم فناور است و در کنار آموزش و پژوهش به حوزه کارآفرینی توجه می‌شود و نسل چهارم دانشگاه ها، بین ‌المللی است.

وی با بیان اینکه باید دیوار بین دانشگاه و جامعه برداشته شود، اظهار داشت: دانشگاهی در ادامه مسیر خود دوام خواهد آورد که بین المللی باشد و با جامعه تعامل کند.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه تا زمانی که کشور به نفت وابسته باشد مشکلات اقتصادی وجود خواهد داشت، گفت: پیشرفتی که ترکیه به آن دست یافته در سایه نبود نفت است.

مجیدی، با اشاره به اینکه آن ها به این نتیجه رسیده اند که مسیر توسعه از دانشگاه می‌گذرد اما ما دانشگاه را باور نکرده ایم، ادامه داد: اگر بخواهیم کشور مستقل باشد باید علم را تولید و در زمینه های مختلف از آن استفاده کنیم تا هزینه تولید علم جبران شود.

وی دانشگاه را بستر توسعه دانست و یادآوری کرد: دانشگاه همیشه در رویدادهای فرهنگی و اجتماعی پیشرو بوده و ۶۵ سال پیش دانشجویان برای آزادی کشور و استقلال آن قیام کردند.

مجیدی، با بیان اینکه نخبگان ما در آمریکا، اروپا، استرالیا، ژاپن و چین فعالیت می‌کنند و زحمات دانشگاه ها در تربیت نخبگان از بین می‌رود، افزود: برای توسعه کشور کاری جز توجه و حمایت از نخبگان داخلی نداریم و مسئولان باید نگاه توسعه به داخل داشته باشند.

دبیر شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: یکی از ارکان اساسی توسعه کشورها، دانشگاه هاست و دانشجوهای نخبه می توانند منشاء آثاری مفید در جامعه باشند.

سعید نیکوخصلت، افزود: در این شهر دانشجویان نخبه ای وجود دارند که دارای توان علمی و تخصصی بالایی هستند و می توانند برای شهر و کشورمان منشاء اثرات مفید باشند.

وی با بیان اینکه دانشجویان نخبه تبریز دارای توانمندی‌های زیادی هستند، اظهار داشت: در کشور ما سیستم یکپارچه و هماهنگی وجود ندارد و از این بابت آسیب های زیادی را در ابعاد مختلف متحمل شده ایم.

عضو شورای اسلامی تبریز گفت: با جدا شدن راه صنعت و دانشگاه، صنایعی مانند ماشین سازی و تراکتورسازی به صورت کپی وارد کشور و شهر ما شده و همین امر موجب شد تا صنعت ما دچار آفت شود.

نیکوخصلت، ادامه داد: اکنون دانشگاه‌ها به دنبال پر کردن این خلاء هستند تا صنعت ما بدون عادت و وابستگی به نفت پیشرفت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت