ماجرای جرایم بی‌مجازات در هند وقتی پای مساجد در میان است!


ماجرای جرایم بی‌مجازات در هند وقتی پای مساجد در میان است!

مسلمانان در هند به‌راحتی و به بهانه‌های مختلف که مهم‌ترین آن گاوها هستند، کشته می‌شوند، مسلمانان روهینگیایی به دستور حزب حاکم از هند اخراج می‌شوند و حالا نوبت به مساجد رسیده است.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد: روز ششم دسامبر سال 1992 میلادی مسجد «بابری» در «آیودیا» هند به طور کامل تخریب شد و مسلمانان که از این اقدام به خشم آمده بودند همه تلاش خود را برای احقاق حقی که از آنها زایل شده بود به کار گرفتند، اما 27 سال بعد در حالی که فکر می کردند دادگاه عالی هند نتیجه این همه انتظار را به آنها می دهد،حکمی صادر شد که همه آنها را شوکه کرد.

دادگاه عالی هند در روز نهم نوامبر سال جاری میلادی در حکمی اعلام کرد: زمین متعلق به مسجد تخریب شده بابری به هندوها داده می شود تا در آن معبد بسازند.

اگرچه دادگاه عالی هند تخریب این مسجد را که متعلق به قرن شانزدهم میلادی است، غیرقانونی دانست و به عنوان یک جرم توصیف کرد اما حتی پس از این رای، خبری از مجازات عوامل تخریب مسجد پس از گذشت حدود ربع قرن نیست.

بلافاصله پس از تخریب مسجد بابری در روز ششم دسامبر سال 1992 میلادی، پرونده ای علیه هشت نفر تشکیل شد که همه آنها از رهبران ارشد حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» و دیگر افراط گرایان هندو هستند.

ماجرای جرایم بی‌مجازات در هند وقتی پای مساجد در میان است!

پرونده جداگانه ای هم علیه یکی از خرابکاران هندو تشکیل شد که از دیوارهای مسجد بالا رفت تا با استفاده از وسایلی مانند تبر و دینامیت، عملیات تخریب را آغاز کند.

«پراوین جین»، از معروف ترین عکاس های خبری هند و شاهد اصلی دادستانی است که از آزار و اذیت هایی که پس از پوشش دادن این اتفاق با آن مواجه بود،سخن به میان آورده است.

جین شاهد تخریب مسجد بابری بود و عکس هایی را از این واقعه تهیه کرد. او همچنین شواهدی را به طور مستند ارائه داده است تا ثابت کند که این تخریب از پیش طراحی شده بوده و عاملان تخریب از این اقدام را به طور خودجوش انجام نداده بودند.

وی در این باره می گوید: شاید عکاس های دیگری که شاهد این اتفاق بودند،حرفی نمی زنند به این دلیل که می دانند آزار و اذیت می بینند.

ماجرای جرایم بی‌مجازات در هند وقتی پای مساجد در میان است!

حتی اگر نادیده گرفتن مسلمانان در 27 سال گذشته و قبل از صدور حکم مربوط به مسجد بابری را در نظر نگیریم،نمی شود ماجراهای پس از حکم دادگاه را نادیده گرفت.

چرا افرادی که شاهد تخریب مسجد «بابری» بوده اند، نمی توانند سخن بگویند و اگر بگویند مورد آزار قرار می گیرند؟ چرا دادگاهی که اذعان می کند، تخریب مسجد «بابری» غیرقانونی بوده است حکمی برای مجازات عوامل آن صادر نمی کند؟

این تنها بخشی از دشمنی های عمیق دولت سکولار هند علیه مسلمانان در این کشور است که حالا با حکم مسجد بابری نمود بیشتری پیدا کرده است.

تخریب مسجد بابری موجب خشم مسلمانان در سراسر هند شد، چندین ماه شورش میان جوامع هندو و مسلمان را برانگیخت و باعث کشته شدن حداقل 2000 نفر شد که اکثر آنها مسلمان بودند. دولت های چندین کشور همسایه از جمله کشورهای جهان اسلام، دولت هند را به دلیل کوتاهی در جلوگیری از تخریب مسجد تاریخی بابری محکوم کردند اما این محکومیت ها به جایی نرسید.

«مالوی کریشنا دهار»، مدیر مشترک سابق اداره اطلاعات هند در کتابی که در سال 2005 میلادی منتشر شد، نوشت: تخریب مسجد بابری 10 ماه قبل از این اقدام از سوی مقامات بلندپایه احزاب هند برنامه ریزی شده بود.

روز ششم دسامبر سال 1992، حزب « Rashtriya Swayamsevak Sangh» و وابستگان آن تظاهراتی را با حضور 150 هزار نفر در محل مسجد بابری به راه انداختند. در این تظاهرات رهبران احزاب مختلف از جمله حزب حاکم هند سخنرانی کردند و عصر همان روز مرد جوانی موفق شد از مسجد بالا برود عملیات تخریب را آغاز کند. چند ساعت بعد مسجد بابری با خاک یکسان شده بود.

گزارش ارائه شده از سوی کمیته تحقیقات هند در سال 2009 میلادی نشان داد که 68 نفر مسئول تخریب مسجد بابری هستند که اکثر آنها را رهبران حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» تشکیل می دهند.

ماجرای جرایم بی‌مجازات در هند وقتی پای مساجد در میان است!

اکنون 10 سال از انتشار این گزارش می گذرد و رهبران حزب حاکم بر هند نه تنها مجازات نشده اند بلکه در برنامه های خود برای سرکوب و آزار مسلمانان بسیار پیش رفته اند.

مسلمانان در هند به راحتی و به بهانه های مختلف که مهم ترین آنها گاوها هستند، کشته می شوند، مسلمانان روهینگیایی به دستور حزب حاکم از هند اخراج می شوند و حالا نوبت به مساجد رسیده است.

مسلمانان در هندوستان به تصمیم دیوان عالی که احتمالا تأثیر قابل توجهی در روابط هندوها و مسلمانان که 14 درصد از جمعیت 1.3 میلیارد نفری آن را تشکیل می دهند، اعتراض کرده اند اما بعید به نظر می رسد این اعتراضات تاثیری در روند دشمنی دیرینه هندوها و دولت هند با مسلمانان داشته باشد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس