آزمایش بسیار مهم کره شمالی در یک سایت ظاهرا تعطیل شده


آزمایش بسیار مهم کره شمالی در یک سایت ظاهرا تعطیل شده

رسانه‌های کره شمالی از یک آزمایش بسیار مهم و موفقیت آمیز در سایت موشکی که پیش از این واشنگتن از تعطیلی آن خبر داده بود، خبر دادند.

به گزارش افکارنیوز،

کره شمالی ظاهراً یک آزمایش «بسیار مهم» در سایت پرتاب ماهواره «سوهائی» انجام داده است.

اخبار بین‌الملل- بنا به گزارش شبکه «اسکای نیوز»، پیش از این مقامات آمریکایی گفته بودند که کره شمالی متعهد به تعطیلی سایت موشکی سوهائی شده است.

رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش کردند که پیونگ‌یانگ، «آزمایش موفقیت‌آمیز بسیار مهمی» انجام داده است اما توضیحی درباره آنچه که آزمایش کرده‌اند، ارائه ندادند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی که به طور مداوم هشدارهایی را در مواقع مشاهده پرتابه از سوی کره شمالی صادر می‌کند، حاضر به اظهارنظر درباره این خبر نشده است.

کارشناسان موشکی می‌گویند که احتمالاَ کره شمالی موتور یک موشک را آزمایش کرده است و پرتاب موشک انجام نداده ست.

«ویپین نارانگ» کارشناس امور هسته‌ای در موسسه فناوری «ماساچوست» در این خصوص گفت: «اگر در حقیقت آزمایش ساکن موتور موشک برای یک موشک جدید با سوخت جامد یا مایع بوده باشد، همچنان یک نشانه بزرگی است که نشان می‌دهد درهای دیپلماسی اگر تا به حال بسته نشده باشد، به سرعت در حال بسته شدن است».

وی ادامه داد: «این احتمالاً نشانه موثقی از چیزی است که احتمالاً جهان باید بعد از سال نو منتظر آن باشند».

کره شمالی به واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی ضرب‌الاجل داده تا سیاست خود را در قبال این کشور منعطف کند در غیراینصورت آزمایشات موشکی خود را از سرمی‌گیرد.

روز گذشته (شنبه)، سفیر کره شمالی در سازمان ملل تصریح کرد که خلع سلاح در حال حاضر از میز مذاکره با آمریکا حذف شده است و نیازی به مذاکرات طولانی با واشنگتن نیست.

رسانه‌های دولتی کره شمالی نیز گزارش کردند: «نتایج آزمایش مهم اخیر (کره شمالی)، بار دیگر تأثیر مهمی بر تغییر موضع راهبردی جمهوری خلق دموکراتیک کره (کره شمالی) در آینده نزدیک خواهد داشت».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس