مبارزه با قاچاق کالا نیازمند عزم همگانی است


مبارزه با قاچاق کالا نیازمند عزم همگانی است

قزوین – ایرنا – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت:مبارزه با قاچاق کالا با توجه به مراحل گسترده آن از مرحله تولید تا تردد، حمل و نقل، مصرف و انبارداری نیازمند عزم همگانی است تا با نظارت دقیق دستگاه‌ها بتوان جلوی آن را گرفت.

منوچهر حبیبی روز یکشنبه در چهارمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، افزود: قاچاق کالا در واقع تولید را فلج می‌کند و با ایجاد شغل‌های کاذب جلوی اشتغالزایی واقعی و رونق اقتصادی را خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: هم اکنون با توجه به نوسانات نرخ ارز مسیر قاچاق از داخل به خارج برعکس شده است و بسیاری از سودجویان به دنبال انتقال کالاهای مشمول ارز یارانه ای به خارج از کشور هستند.

حبیبی افزود:اگر جلوی این روند در قاچاق کالا گرفته نشود با کمبود کالا در استان مواجه خواهیم شد و مشکلات زیادی برای مصرف کنندگان داخلی به وجود خواهد آمد.

این مسئول با تاکید بر جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به بازار، گفت:این نوع کالاها به دلیل نداشتن هویت و شناسنامه دارای کیفیت نیستند و مردم را سردرگم می‌کنند بنابراین باید با مبارزه همه جانبه با آنها تمام مسیرهای منجر به قاچاق از تولید تا حمل و نقل را مسدود کرد.

وی افزود: کالاهای قاچاق از نظر استاندارد دچار مشکل هستند و سلامت شهروندان را به ویژه در حوزه سلامت مورد تهدید قرار می‌دهند.

حبیبی با بیان اینکه انبارهای نگهدای کالا در استان باید رصد و کنترل شوند تا از احتکار و قاچاق کالا جلوگیری شود، افزود: بهترین کار در این زمینه، راه اندازی سامانه جامع انبارها است تا با شفاف سازی و رصد به موقع و با دقت انبارها، از سوء استفاده سودجویان در ایام پایانی سال جلوگیری شود.

وی با اشاره به موضوع ساماندهی وانت بارها، گفت:اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان متولی این کار است که باید تا پنجم دیماه برای ساماندهی وانت بارها و مدیریت سوخت در این زمینه اقدام کند.

دبیر کمیسیون هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان نیز در این جلسه گفت: تاکنون ۲۸ جلسه هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز در استان با ۱۶۴ مصوبه برگزار شده است که از این تعداد ۱۲۷ مصوبه اجرا و ۳۷ مصوبه در حال اجرا هستند.

ابوالفضل مرادی با اشاره به وضعیت انبارهای استان و وضعیت کالا در آنها گفت:هم اکنون قزوین رتبه ۱۱ کشور را در ثبت انبارها دارد و باید با ثبت دقیق‌تر و جامع‌تر تمامی انبارهای استان این رتبه را ارتقا داده و جلوی ذخیره سازی کالاها را در آنها گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی