روزانه 15 تهرانی بر اثر آلودگی هوا می‌میرند


روزانه 15 تهرانی بر اثر آلودگی هوا می‌میرند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تصرف و مسدود کردن معابر و آنچه به ‌عنوان سد معبر مطرح می‌شود، عملی غیر قانونی است و با توجه به مواد قانونی شهرداری موظف است از معابر به عنوان یک حق عمومی صیانت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهربانو امانی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به شعار «تهران شهری برای همه» که از سوی شهردار تهران مطرح شده، اظهار کرد: این شعار با هدف بهره‌مندی تمامی شهروندان از حقوق برابر عنوان شد ولی تاکنون ساختن شهری متناسب با وضعیت زندگی عموم شهروندان اعم از سالمندان، معلولین و کودکان از پیشرفت قابل توجهی برخوردار نبوده است.

وی ادامه داد: در پس این شعار زیبا، شهر ما حال خوبی ندارد و نفس تهران به شماره افتاده است. تهران شهری برای همه نیست چون به صورت میانگین روزی ۱۵ نفر در اثر آلودگی هوا جان می‌سپارند.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که تهران شهر ماشین‌ها و پارکینگ بزرگ آنها است، گفت: تهران شهر افراد پیاده هم نیست چه برسد به شهروند معلول و سالمند و کودک، متأسفانه عزم و اراده جدی هم برای حل این مسائل در میان مسئولان و نهاهای مرتبط دیده نمی‌شود.
امانی تصریح کرد: سوء مدیریت تنها به اشتباهات محدود نمی‌شود و عده‌ای پا را از این هم فراتر گذاشته و خواسته یا ناخواسته به حقوق شهروندان دست اندازی کرده‌اند. امروز بسیاری از نهادها و سازمان‌ها به صورت غیر قانونی، فضاهای عمومی شهر را تصرف کرده‌اند.
بنابر گزارش آنا، وی با اشاره به این مطلب که تصرف پیاده‌رو به یک فرهنگ تبدیل شده است، گفت: در تهران آمد و شد افراد پیاده، روز به روز دشوارتر می‌شود و سد معبر در معابر نیز به آنها اضافه شده به‌طوری‌که این اقدام از محل کسب افراد به منازل مسکونی و نهایتاً با همان رویه به خیابان‌‌ها بسط داده شده است.
این عضو شورای اسلامی شهر تصریح کرد: ایجاد موانع در سطح شهر و شریان‌های اصلی به وضوح قابل مشاهده است و مثال بارز آن ایجاد انواع موانع توسط اداره‌های دولتی و نهادهای عمومی است که بدون توجه به قوانین حداقل حقوق شهروندی را زیر پا می‌گذارد.
امانی اذعان کرد: تصرف و مسدود کردن معابر و آنچه به ‌عنوان سد معبر مطرح می‌شود، عملی غیر قانونی است و با توجه به مواد قانونی شهرداری موظف است از معابر به عنوان یک حق عمومی صیانت کند و همواره آن را برای استفاده عموم آماده نگه دارند.
وی در پایان گفت: تهران با شعار برای همه نمی‌شود، تهران با بلدیه و پل و پارکینگ و زیرگذر برای همه نمی‌شود، اگر قرار بود بشود با صدر و میلاد و توحید و رسالت و دریاچه شهدای خلیج فارس پیشتر از این شده بود.
آلودگی هوای تهران این روزها با وقوع پدیده فصلی وارونگی هوا تشدید شده است. متاسفانه شهرداری تهران نیز با توجه به پیش بینی پذیر بودن این موضوع که هر ساله در فصل سرما اتفاق می افتد برنامه عملی برای کاهش میزان آلودگی هوای تهران ارائه نداده است. شهردار تهران در این مواقع بیشتر به پدیده های طبیعی مانند باد و باران برای کاهش آلودگی هوا متوسل می شود.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها