اختیار روسای دانشگاه‌های گلستان برای تعطیلی دانشگاه


اختیار روسای دانشگاه‌های گلستان برای تعطیلی دانشگاه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از تفویض اختیار به روسای دانشگاه‌ها در خصوص تعطیلی دانشگاه به دلیل پیشگیری از شیوع آنفولانزا در استان خبر داد.

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرضا چراغعلی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت تصمیمات اتخاذ شده برای شیوع بیماری آنفولانزا در استان گلستان، اظهار کرد: تصمیم تعطیلی مدارس در جلسه کمیته سلامت استان با حضور استاندار گلستان برگزار شد.

وی ادامه داد: روز گذشته 10 درصد دانش‌آموزان کل استان گلستان غایب بودند و در خصوص دانشگاه‌ها هم با روسای دانشگاه‌ها صحبت کردیم و قرار بر این شد اگر اساتید اعلام کردند یکی از کلاس‌ها و یا کل دانشگاه‌ها به دلیل سرماخوردگی غایب هستند رئیس دانشگاه با اختیار تعطیل کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان تصریح کرد: اما نکته مهم آموزش و پیشگیری از شیوع آنفولانزا است و حتی موضوع پرندگان را هم با اختیار استان شکار آن را در ممنوع کردیم.

چراغعلی گفت: با وجود آنکه به شدت تحت فشار شکارچیان مجاز دارای پروانه هستیم اما حساسیت موضوع به اندازه‌ای است که نیاز این را احساس کردیم به شدت شکار پرندگان را ممنوع کردیم.

*ثبت‌نام 412 نامزد انتخابات مجلس یازدهم در گلستان

چراغعلی در خصوص آخرین آمار ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در استان گلستان گفت: در مجموع 412 نفر در استان ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: از ساعت 16 دیروز حجم بالایی از مراجعه‌کنندگان به فرمانداری‌ها را شاهد بودیم که این اختلاف یک نامزد به دلیل زمان‌بر شدن ثبت نام یکی از نامزدها بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان تصریح کرد: در حوزه گنبدکاووس 52 نفر ثبت نام داشته، حوزه کردکوی 65 نفر، حوزه علی‌آبادکتول 38 نفر، حوزه گرگان 129 نفر، حوزه مینودشت 80 نفر، حوزه رامیان 48 نفر ثبت نامی بوده است.

چراغعلی بیان کرد: تعداد ثبت نامی‌های روز آخر 159 نفر در مجموع بوده که از مجموع ثبت نامی‌ها 36 نفر از بانوان بوده که 9 درصد از ثبت نامی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین فراوانی در تحصیلات فوق‌ لیسانس با 330 نفر بوده است، تاکید کرد: بیشترین گروه سنی 41 تا 45 سال بوده که 100 نفر را شامل می‌شود و از مجموع 298 نفر از اهل تشیع و 114 نفر از اهل تسنن بوده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: جوانترین نامزد 30 سال و سالمندترین 75 سال سن داشته‌اند که 75 ساله یکی از روحانیون در حوزه علی‌آبادکتول بوده است.

چراغعلی گفت: پراکندگی شغلی نامزدها بیشترین کارمند با 151 نفر و 61 نفر فرهنگی و 57 نفر شغل آزاد بوده است.

وی اضافه کرد: به ازای هر کرسی در استان گلستان 59 نفر ثبت نام کرده‌اند.

چراغعلی بیان کرد: تعداد نامزدهای این دوره 34 درصد رشد داشته است و از مجموع نامزدهای ثبت نام شده 3 نفر از طریق وزارت کشور و سایر نقاط برای حوزه‌های انتخابیه استان گلستان ثبت نام کرده‌اند.


/فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی