قرارداد 86 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در مشهد امضا شد


قرارداد 86 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در مشهد امضا شد

مشهد- ایرنا- معاون اقتصادی شهرداری مشهد گفت: قرارداد و تفاهمنامه 86 هزار و 700 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی طی پنج روز برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی شهری در مشهد ابلاغ و امضا شده است.

اژدر اژدری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مبلغ ۵۶ هزار میلیارد ریال مربوط به تفاهمنامه عاملیت و ضمانت اوراق مشارکت بین شهرداری مشهد و بانک شهر است.

وی ادامه داد: این تفاهمنامه شامل بازسازی اطراف حرم مطهر رضوی، خطوط ٢ و سه قطارشهری و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی مشهد است.
وی گفت: عاملیت انتشار این اوراق بر عهده بانک شهر است و با توجه به اینکه پس از انتشار در بورس و فرابورس قرار می‌گیرد باید از طریق بانک شهر ضمانت‌های مربوطه نیز انجام‌ شود.
اژدری افزود: همچنین در مدت برگزاری این نمایشگاه علاوه بر این تفاهمنامه، قرارداد و تفاهمنامه ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و تامین مالی با بخش خصوصی منعقد شد.
وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری از سوی نهادهای اقتصادی در نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی شهری مشهد ارائه شد و ۲۸ سفیر و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف برای آشنایی با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این کلانشهر از آن دیدن کردند.

وی با اشاره به همراهی و حمایت شورای اسلامی شهر مشهد اظهار امیدواری‌ کرد شاهد رونق سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی برای توسعه بیشتر مشهدالرضا (ع) باشیم.
نمایشگاه "فرصتهای سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهر" با توجه به کمبودهای اعتباری برای اجرای طرح‌های زیرساختی و خدمات شهری، به همت معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با هدف معرفی عناصر موثر در تحقق طرح‌های زیرساختی این کلانشهر از ١٢ تا ١۶ آذر ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.

این نمایشگاه رویدادی مهم برای معرفی ظرفیت‌های کلانشهر مشهد به سرمایه‌گذاران و استفاده از بخش خصوصی برای رشد و توسعه مشهدالرضا(ع) بود زیرا علاوه بر دیگر امور شهری، جذب سرمایه‌گذار برای تکمیل طرح‌های بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی نیز از دستاوردهای مهم آن بوده است.

بر همین اساس بخش‌های گوناگون از جمله نهاد مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در این نمایشگاه حضور دارند که یکی از مهمترین دستاوردهای نمایشگاه برای این مجری انعقاد تفاهمنامه اوراق مشارکت بهسازی و بازسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و همچنین ساخت و تکمیل خطوط دوم و سوم قطارشهری به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال بین معاونت اقتصادی شهرداری مشهد و بخش خصوصی است.

پیشنهاد میزبانی مشهد از "همایش بین‌المللی شهرداران جهان" دیگر دستاورد نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی شهری بود که طی نشست دیپلمات‌های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نمایشگاه در مشهد مطرح شد تا مورد پیگیری قرار گیرد.

برپایی ۲ کارگاه تخصصی با موضوع تامین مالی پروژه‌های شهری و مولدسازی دارایی‌ها و همچنین رونمایی کتاب "ثروت عمومی شهرها" با موضوع تقویت رشد و شکوفایی اقتصادی و بهره‌برداری از دارایی‌های پنهان شهری از دیگر رویدادهای جانبی این نمایشگاه بودند.

کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد که سالانه میزبان افزون بر ۳۰ میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان است، دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری است.

شهرداری مشهد با افزون بر ۱۰ هزار کارمند، علاوه بر مدیریت و نظارت عالی بر شهرداران مناطق ۱۳ گانه این شهر هشت معاونت شامل حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی، فنی و عمرانی، شهرسازی و معماری، برنامه ریزی و توسعه، مالی و اداری، معاونت اقتصادی به اضافه تشکیلات مشاور و رییس حوزه شهردار را به عنوان زیرمجموعه خود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا