گروه‌های جهادی، زمینه‌ساز تحقق گام دوم انقلاب


گروه‌های جهادی، زمینه‌ساز تحقق گام دوم انقلاب

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: با حضور گروه‌های جهادی تمدن‌سازی و تربیت نسل جوان انقلابی رخ می‌دهد که زمینه‌ساز آن تمدن حقیقی اسلام در بیانیه گام دو انقلاب خواهد بود.

سرهنگ علی قره‌باغی یکشنبه ۱۷ آذرماه در مجمع جهادگران استان همدان و همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی استان همدان، بیان کرد: اهمیت حرکت جهادی همین بس که اساس تشکیل جهاد سازندگی در سال ۷۹ همین حرکت‌های جهادی و استفاده از نشاط شادابی جوانان بسیجی و زدودن فقر در نقاط محروم کشور است.

وی با بیان اینکه با حضور گروه‌های جهادی تمدن‌سازی و تربیت نسل جوان انقلابی رخ می‌دهد که زمینه ساز آن تمدن حقیقی اسلام در بیانیه گام دو انقلاب خواهد بود، افزود: بیش از ۹۰ درصد نامگذاری‌های سال در بحث اقتصاد بوده و ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به عنوان یک سند بالادستی در این راستا راهگشا است، در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اقتصاد قوی نقطه قوت، عامل مهم سلطه‌ناپذیری و اقتصاد ضعیف نقطه کلیدی و زمینه‌ساز نفود سلطه و دخالت دشمنان معرفی شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار کرد: سال ۹۸ با باران و سیل در کشور آغاز شد اما به جهت اینکه در فاز اول بارندگی استان‌های شمالی آسیب بیشتری داشتند استان همدان معین شهرستان گمیشان از توایع استان گلستان شد و نزدیک ۴۰ روز جهادگران استان در آنجا به کمک مردم محلی شتافتند به طوریکه گروه‌های جهادی همدان در گمیشان خوش درخشیدند تا جایی که مردم این شهر در راستای تشکر از مردم همدان در سطح شهر خود بنرهایی نصب کرده بودند.

وی تصریح کرد: در بحث سیل در همدان نسبت به گلستان تخریب بیشتری داشتیم، در استان ۱۷ هزار و ۴۰۰ واحد آسیب دیده داشتیم که بسیج سازندگی همدان در راستای احداث و بازسازی منازل ۵۰۰ واحد را برعهده گرفت که از این میان بازسازی ۱۸۷ واحد به اتمام رسیده و ۲۲۳ واحد تا پایان آبان ماه به مرمت رسید.

قره باغی اضافه کرد: روستای برفیان شهرستان تویسرکان در زمان سیل دچار رانش شد و احتمال اینکه در یک شب کاملاً از بین برود، وجود دارد به همین علت روستا به مکانی جدید منتقل شود که ۱۰۰ درصد این کار بر عهده بسیج سازندگی گذاشته شد و در هفته بسیج عملیات اجرایی و انتقال آن کلید خورد.

وی رویکرد امروز بسیج سازندگی را اشتغال بدون وام دانست و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای سند اقتصاد مقاومتی طی هفت سال گذشته نزدیک به ۴۵۰۰ کارگاه احداث و ۹۰۰۰ اشتغال ایجاد شده و ۶۲ میلیارد تومان تسهیلات برای کارآفرینی و خوداشتغالی واگذار شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در زمان سیل اخیر ۱۳۷ گروه و در مراسم اربعین ۳۲ گروه جهادی مشغول به فعالیت بودند، ادامه داد: در استان همدان ۱۱۳۷ گروه جهادی را توانستیم ساماندهی و شناسنامه دار کنیم که از این میان ۵۰۹ گروه، پایگاه محور و بقیه جغرافیا محور است؛ یعنی در بازده زمانی چند ساله در یک جغرافیای مشخص در موضوعات مختلف به فعالیت می‌پردازند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی