حمله به مسجد «لیدز» در انگلیس


حمله به مسجد «لیدز» در انگلیس

پلیس یورکشایر از دستگیری مردی با چاقو که قصد داشت وارد مسجد «لیدز» شود، خبر داد. بنابر گزارش پلیس آنها در حال تحقیق برای بررسی این حادثه هستند، و به نظر می‌رسد سلامت روانی در این مسئله یک عامل اصلی محسوب می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «یورکشایر» پلیس غرب یورکشایر گفت: مردی که چاقو به دست سعی داشت وارد مسجد «بیستون» لیدز انگلیس بشود توسط نیروهای پلیس دستگیر شد.

پلیس یورکشایر گفت: به نظر می رسد این فرد از سلامت روانی برخوردار نبوده است.

پلیس یورکشایر در ادامه اظهار کرد: مأموران امنیتی عصر روز جمعه گزارش مشکوکی را از یک قصابی دریافت کردند و خود را به این مکان رساندند، اما وی پیش از آن از مغازه خارج شده بود و ماموران برای جست و جوی این فرد در منطقه اعزام شدند.

پلیس همچنین تماس دیگری دریافت کرد مبنی بر آنکه همان مرد با چاقو سعی داشته وارد مسجد «ابوهریره» شود و وقتی با مقاومت مسلمانان روبه رو شده به سمت پارک حرکت کرده است.

سرپرست «کریس بوون» از منطقه «لیدز» انگلیس گفت: ما در حال تحقیق برای بررسی این حادثه هستیم و به نظر می رسد سلامت روانی در این مسئله یک عامل اصلی محسوب می شود.

وی افزود: ما با نمایندگان اجتماعی در ارتباط بوده ایم و نگرانی های آنان را درک می کنیم و در سریع ترین زمان ممکن آنان را در جریان حادثه قرار می دهیم.

بنابراین گزارش، این مسجد در سپتامبر 2018 میلادی با جمع آوری کمک های 10 ساله از سوی مسلمانان کشمیر افتتاح شد؛ مکان اقامه نماز سابق آنان سال گذشته واقع در خیابان «هادری» نیز دچار آتش سوزی شده بود.

«قاری عاصم»، امام جماعت مسجد لیدز گفت: مسئله اساسی در بیشتر موارد سلامت روانی است و عوامل دیگر همچون شکایت عقیدتی و سیاسی به آن اضافه می شود.

وی افزود: خیلی متاسف هستیم که مشکلات سلامت روانی در کشور افزایش یافته است و همین عاملی برای انجام اینگونه اقدامات است.

این امام جماعت تصریح کرد: برخی افراد فقط نیاز دارند که شنیده شوند و این اقدامات در حالی صورت می گیرد که نیازهای مردم برآورده نمی شود.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در