فهما، عرصه‌ای برای ارائه توانمندی‌های کانون‌های مساجد/ معرفی پایتخت فرهنگی مساجد ایران در سالروز میلاد حضرت زهرا(س)


فهما، عرصه‌ای برای ارائه توانمندی‌های کانون‌های مساجد/ معرفی پایتخت فرهنگی مساجد ایران در سالروز میلاد حضرت زهرا(س)

عبادی، با تأکید بر ورود مدیران کانون های مساجد به سامانه فهما و نهایت استفاده از فرصت باقیمانده، گفت: براساس نتایج ارزیابی شاخص های عملکردی در سطح استان و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، پایتخت فرهنگی مساجد ایران معرفی و تجلیل می شود.

«جوادعبادی»در حاشیه اجرای دوره آموزشی طرح ملی سامانه فهما در کرمانشاه، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: فهما یک زیست بوم فعالیت و عرضه توانمندی کانون های مساجد در سراسر کشور است.

عضو شورای سیاستگذاری رویداد ملی فهما، افزود: سامانه فرهنگی هنری مساجد ایران فضایی را برای افزایش تعامل و هم افزایی میان مدیران کانون ها و بچه های مسجد فراهم آورده است.

وی اظهار کرد: طرح ملی فهما(پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران) امکانی را فراهم کرده است تا کانون هایی که دیده نشده اند یا اینکه نتوانسته اند تعامل گفتاری و ارتباطی با مرکز استان یا ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برقرار کنند از طریق این سامانه خود را عرضه کرده و توانمندی های خود را به رخ بکشند.

عبادی، ابرازکرد: اگر نگاه جامعی به این زیست بوم داشته باشیم؛ فرصتی است که برای کانون ها فراهم شده تا بتوانند خود را بیش از پیش به عموم مردم ثابت کرده و توانایی خود را به مسئولان امر نشان بدهند.

وی ابراز کرد: برای رتبه بندی کانون های فرهنگی هنری مساجد به ازاء ثبت هر فعالیت، یک امتیاز پیش بینی شده است که هر کانون با ثبت فعالیت بیشتر در این سامانه، امتیازات بیشتری را کسب کرده و می تواند نگاه مسئولین را برای حمایت، به خود جلب کند.

عضو شورای سیاستگذاری رویداد ملی فهما، اعلام کرد: هر استانی که مجموع فعالیت هایش بیشتر از میانگین کشوری باشد، ستاد استان نیز مورد تقدیر قرار می گیرد لذا استان و کانونی موفق است که بتواند بیشترین تعامل را با سامانه فهما برقرار کرده؛ بیشترین فعالیت را ثبت کرده و امتیاز بیشتری را هم کسب کند، این توصیه ای است که ما به عموم کانون های فرهنگی هنری مساجد داریم.

وی خطاب به مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: اگر تاکنون فعالیت خود را به صورت تلفنی یا مکتوب به مراکز استان ها ارسال می کردید از این پس نیازی به مراجعات حضوری شما نیست و تنها از طریق ثبت فعالیت های خود در این سامانه می توانید امتیاز مطلوب را کسب کرده و ضمن سوق دادن کانون خود در مسیر رو به جلو، از حمایت بیشتری برخوردار شوید.

عبادی، در ادامه به وضعیت استان کرمانشاه در ثبت عملکرد و گزارشات کانون های مساجد اشاره و اذعان کرد: استان کرمانشاه وضعیت روبه رشدی دارد اما از شتاب خوبی برخوردار نیست لذا نیاز هست که همه کانون ها توجه ویژه ای به این امر داشته و مدیران محترم کانون ها شخصاً به سامانه ورود کرده و اطلاعات را ثبت کنند تا بتوانند از این فرصت رقابتی به درستی استفاده کنند.

وی با اشاره به تخریب زیرساخت های کرمانشاه در زلزله و مشکلات پیش روی برخی از کانون ها، عنوان کرد: مدیران این کانون ها با مراجعه به ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و استفاده از سیستم های رایانه این مرکز می توانند اطلاعات خود را ثبت کنند.

عضو شورای سیاستگذاری رویداد ملی فهما، به کانون ها توصیه کرد: باتوجه به قابل تمدید نبودن زمان تعیین شده برای ثبت فعالیت ها وگزارشات در سامانه، نهایت استفاده را از آن ببرید تا حقی از کانون ضایع نشده و به طبع آن استان نیز از حمایت درست ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور محروم نشود.

وی با بیان اینکه روزشمار درج شده در سامانه بچه های مسجد زمان شروع ارزیابی آثار کانون ها را نشان می دهد، اذعان کرد: با اتمام روز شمار، مهلت ارسال آثار پایان یافته و ارزیابی ها شروع می شود که حدود یک ماه در سطح استان و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور به طول خواهد انجامید.

عبادی، با اشاره به پیش بینی مقطع 110 روزه برای ثبت فعالیت های کانون ها و کسب امتیاز مربوطه، گفت: روزشمار از 70 روز پیش شروع شده و 39 روز آینده به پایان می رسد.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا