پاسخ هاشمی به اظهارات مترویی قالیباف/ پیشنهاد حناچی برای استفاده از تراموا


پاسخ هاشمی به اظهارات مترویی قالیباف/ پیشنهاد حناچی برای استفاده از تراموا

هاشمی با اشاره به پیشنهاد شهرداری تهران برای استفاده از تراموا در سه مسیر پایتخت گفت: استفاده از تراموا و یا اتوبوس برقی برای کاهش آلودگی هوا به صورت تخصصی بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «محسن هاشمی» صحن شورا را ترک کرد و ادامه جلسه شورای شهر تهران توسط سید ابراهیم امینی، نایب رییس شورای شهر اداره می شود.

محسن هاشمی در حاشیه صد و هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: سرما خورده ام، بنابراین ادامه جلسه را به آقای امینی واگذار کردم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برنامه های امروز شورا گفت: سیاست های بودجه 99 شهرداری و الزامات آن در جلسه امروز شورا بررسی شد و با توجه به اینکه آگاهی اعضای شورا نسبت به موضوع افزایش یافته، حساسیت ها هم بیشتر شده و پیشنهادات و سیاست ها بند به بند ارزیابی و بررسی می شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: الزامات بودجه 99 شهرداری تهران جدی خواهد بود و اعضای شورا نسبت به بودجه 99 در مقایسه با سال گذشته حساسیت بیشتری دارند.

هاشمی در ادامه با اشاره به جلسه هم اندیشی صبح امروز برخی اعضای شورا با شهردار تهران گفت: موضوع سه انتصاب در جلسه شورا بررسی شد و همچنین حمل و نقل ریلی و عمومی تهران نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه اعضای شورا برای کنترل آلودگی هوا حساس هستند و معتقدند باید به سمت حمل و نقل برقی برویم، گفت: بین استفاده از اتوبوس های برقی و تراموا اختلاف نظر بود در حالی که حناچی، شهردار تهران پیشنهاد داد در سه مسیر ولیعصر از تجریش تا راه اهن، خیابان امام خمینی تا میدان امام و دور بازار تراموا ایجاد شود و با توجه به اینکه این موضوع تخصصی است، قرار شد به صورت تخصصی در خصوص انتخاب استفاده از اتوبوس های برقی یا تراموا بررسی های لازم انجام شود.

هاشمی در ادامه در خصوص سوالی مبنی بر اینکه آقای قالیباف اخیرا اعلام کرده در زمان آقای هاشمی طی 20 سال فقط 70 کیلومتر مترو ساخته شده در حالی که در 12 سال ما توانستیم 200 کیلومتر خط مترو بسازیم، گفت: من در این زمینه بیش از این پاسخ داده ام، من و آقای قالیباف با هم همکار بودیم، در زمانی که ایشان شهردار بود من مدیر مترو بودم و منظورشان این بوده که آن 200 کیلومتر را هم در زمان من و توسط من ساخته شده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: من فقط دو سال در مترو نبوده ام و بقیه سال ها در این بخش فعالیت کرده ام و البته باید بگویم کار مترو بر اساس یک فعالیت قدیمی شکل گرفته، قبل از انقلاب کلنگ آن زده شده و بعد از انقلاب هم فعالیت های زیادی در آن انجام شده و خیلی ها زحمت کشیدند و این نیست که کسی آن را به نام خود مصادره کند.

هاشمی در ادامه در خصوص شهردار تهران پس از گذشت یک سال و دلیلی بر تزلزل مدیریت شهری، گفت: شهرداری تهران 800 پست مدیریتی دارد و همیشه تغییراتی در آن ایجاد می شود. ممکن است مدیری بازنشسته شود یا برای کسی مشکلی پیش بیاید، شما ناراحت این موضوع نباشید.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا متمم سال 98 به شورا آمده است یا نه، گفت: متمم بودجه هنوز واصل نشده است.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی