افتتاح سومین مرکز نیکوکاری حوزه‌های علمیه استان تهران با عنوان «مهرالزهرا(س)»


افتتاح سومین مرکز نیکوکاری حوزه‌های علمیه استان تهران با عنوان «مهرالزهرا(س)»

سومین مرکز نیکوکاری حوزه‌های علمیه استان تهران با عنوان «مهرالزهرا(س)» و با حضور جمعی از شخصیت‌های حوزوی و نیز مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در حوزه علمیه الزهرا(س) افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، سومین مرکز نیکوکاری حوزه‌های علمیه استان تهران به نام مرکز نیکوکاری «مهرالزهرا(س)» با حضور مسئولانی از حوزه علمیه و کمیته امداد در حوزه علمیه الزهرا(س) افتتاح شد.

بنابراین گزارش در ابتدای مراسم آیاتی از قرآن مجید قرائت شده و سپس سرود ملی جمهوری اسلامی به اجرا درآمد.

در این مراسم «معصومه سادات صادقی» اظهار کرد: حوزه علمیه الزهرا(س) از سال ها پیش در زمینه احسان و نیکوکاری فعالیت داشت.

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) درباره هدف از ایجاد مرکزی با عنوان مرکز نیکوکاری «الزهرا(س)» بیان کرد: حوزه علمیه الزهرا(س) افزون بر فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی به کمک‌رسانی مناطق محروم توجه خاص دارد و در این زمینه اقدامات فراوانی انجام داده است.

قائم مقام مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران بیان کرد: همچنین، طلاب حوزه علمیه الزهرا(س) در کنار کسب علم و دانش طلبگی به رسالت بسیار مهم دستگیری از مردم جامعه به ویژه بانوان در زمینه‌های علمی، فرهنگی و مالی پرداخته است.

صادقی ادامه داد: حوزه علمیه الزهرا(س) با تشکیل گروه‌های جهادی در تهران و خارج تهران همچون جنوب استان کرمان از سال ها پیش به فعالیت‌های جهادی پرداخته است و می‌پردازد.

وی گفت:‌ حوزه علمیه الزهرا(س) با دو گروه جهانی در تهران و جنوب کرمان در زمینه فرهنگی، اعتقادی و مسائل مائلی به نیازمندان کمک‌رسانی دارد.

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) در پایان با بیان اینکه از حضرت معصومه(س) کریمه اهل‌بیت(ع)‌ برای افتتاح مرکز نیکوکاری الزهرا(س) استمداد می‌طلبیم، گفت: طبق تفاهم‌نامه حوزه علمیه الزهرا(س) با کمیته امداد امام خمینی(ره) این مرکز نیکوکاری در کنار کمیته امداد به یاری نیازمندان خواهد شتافت.

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین کبیریان، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تهران با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم انسان را به عدل و احسان امر کرده است، گفت: وظیفه هر انسانی رعایت عدل و احسان به صورت مداوم است، رعایت عدل و احسان حرکت به سوی مغفرت الهی است که بهشت به پهنای آسمان و زمین را نصیب انسان می‌کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان تهران، با بیان اینکه عوامل زیادی برای رسیدن انسان به بهشت وجود دارد که یکی از آنها عدل و احسان است، ابراز کرد: انفاق و نیکوکاری مغفرت و رحمت الهی را شامل حال انسان می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کبیریان با استناد به روایتی از امام صادق(ع) درباره احسان و نیکوکاری، گفت: اگر مسلمانی حاجت برادر مسلمان خود را برطرف کند خداوند او را بر عهده می‌گیرد درباره پاداش او به کمتر از بهشت رضایت نمی‌دهد.

وی با استناد به روایت دیگری از امام محمدباقر(ع) درباره احسان و انفاق، اظهار کرد: هر کس دل مومنی را شاد کند خداوند او را حاکم بهشت قرار می‌دهد. افزون بر کمک مالی شاد کردن دل مومنی که سختی معیشت یا بیماری دارد هم مصداق نیکوکاری است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان تهران، با تاکید به اهمیت احسان و نیکوکاری، بیان کرد: در روایت دیگری از ائمه معصومین(ع) درباره احسان و نیکوکاری آمده است که هر کس به نیازمندی کمک کند اهل‌بیت(ع) و پیامبر خدا(ص) را شاد می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کبیریان افزود: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب طلاب وظیفه هدایت فکری و معنوی، بصیرت‌افزایی سیاسی، خدمات اجتماعی و غمخواری مردم را بر عهده دارند. خدمات اجتماعی و غمخواری طلاب می‌تواند کارهایی نظیر مدرسه‌سازی، بیمارستان‌سازی، رسیدگی به مصیبت‌دیدگان سیل و زلزله، توسعه سواد و ایجاد اشتغال را شامل باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر طلاب و روحانیون در زمینه خدمات اجتماعی و غمخواری پیش قدم باشند مردم هم از آنها الگوبرداری خواهند کرد.

همچنین در بخش دیگری از مراسم «ابوالفضل پرپنجی» بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی در نظر دارد که با مراکز نیکوکاری و مشارکت مردمی کمک‌رسانی به محرومان را انجام دهد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران افزود: پوشش و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار یکی از اهداف مهم تشکیل مرکز نیکوکاری مهرالزهرا(س) است.

پرپنجی ادامه داد: یک مرکز نیکوکاری تحت اداره بانوان در شناخت و شناسایی زنان سرپرست خانوار می‌تواند، کمک خوبی به کمیته امداد داشته باشد که امیدواریم با افتتاح این مرکز به بخش دیگری از اهداف خود رسیده باشیم.

وی در پایان گفت: هدف اصلی ما افزایش تعداد این مراکز نیست بلکه کیفیت کمک‌رسانی بیش از هر چیزی اهمیت دارد.

همچنین در ادامه «محمدجعفر خرم‌دل» گفت: مراکز نیکوکاری افزون بر کمک مالی باید در زمینه اشتغال‌زایی هم فعالیت داشته باشند.

مسئول خیریه مسجد رضوان میدان نامجوی تهران افزود: با سرمایه‌های اندک می توان در زمینه اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار اقداماتی انجام داد. در جامعه اسلامی نباید فقیر وجود داشته باشد و این امر با ایجاد اشتغال ممکن است.

در ادامه شاهسوند، مسئول نیکوکاری مهرالزهرا(س) طی سخنانی اظهار کرد: خدمت به مردم انسان را نزد خداوند محبوب می‌کند، بنابراین باید احسان و نیکوکاری به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان