کاهش بودجه، کتابخانه‌های بریتانیا را هدف قرار داد


کاهش بودجه، کتابخانه‌های بریتانیا را هدف قرار داد

تهران- ایرنا- حدود 800 کتابخانه در بریتانیا از سال 2010 به دلیل کاهش بودجه‌های محلی، تعطیل شده است.

تحقیقات سالانه موسسه رسمی امور مالی عمومی و حسابداری (Cipfa) در مورد کتابخانه‌های بریتانیا به استثنای ایرلند شمالی حاکی است که سه هزار و ۵۸۳ کتابخانه هنوز در بریتانیا فعال است که این رقم ۳۵ کتابخانه کمتر از سال گذشته است. ۷۷۳ کتابخانه از سال ۲۰۱۰ در این کشور بسته شده است.

براساس اعلام این موسسه، تعطیلی حدود یک پنجم از کتابخانه های بریتانیا طی ۱۰ سال گذشته در شرایط کاهش ۲۹.۶ درصدی هزینه ها روی داده است.

در حالی که هزینه ملی خدمات یک میلیارد پوند در سال های ۲۰۱۰-۲۰۰۹ افزایش یافت، این رقم در سال گذشته به کمتر ۷۵۰ میلیون پوند رسید که افزایش ۰.۴ درصدی از هزینه سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ را نشان می داد.

روزنامه گاردین در گزارشی در همین رابطه نوشت: تعداد کتابداران حقوق بگیر نیز کاهش یافته است. ۲۴ هزار کارمند حقوق بگیر در سال های ۲۰۱۰-۲۰۰۹ در کتابخانه ها مشغول به کار بودند. این رقم در سال گذشته به ۱۵ هزار و ۳۰۰ کارمند و بیش از ۵۱ هزار داوطلب رسید.

علاوه بر کاهش تعداد کتابخانه های دایر و کارمندان حقوق بگیر، رقم مراجعان به کتابخانه ها نیز کاهش یافته است، به طوری که طی سال گذشته، ۲۲۶ میلیون نفر به کتابخانه های بریتانیا مراجعه کردند، در حالی که این رقم در سال های ۲۰۱۰-۲۰۰۹، ۳۱۵ میلیون نفر بود.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به تازگی در پاسخ به سوالی در مورد تعطیلی کتابخانه ها، مسئولیت این کار را متوجه مقام های محلی دانست و گفت: ما خواستار حمایت از مقام های محلی هستیم، اما برخی از این مقام ها توان مدیریت امور مالی خود برای گشایش کتابخانه ها را داشته اند.

به گفته راب وایتمن مدیر موسسه رسمی امور مالی عمومی و حسابداری؛ شوراهای محلی مجبور بودند بودجه های خود را به خدمات مهمتری چون خدمات اجتماعی اختصاص دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان