ارسال 70 اثر به دبیرخانه هفته پژوهش قزوین


ارسال 70 اثر به دبیرخانه هفته پژوهش قزوین

قزوین - ایرنا - جانشین رییس ستاد نکوداشت هفته پژوهش در قزوین گفت: 70 اثر پژوهشی از سوی گروه های مختلف استان به دبیرخانه گرامیداشت هفته پژوهش رسیده است که پس از داوری 24 اثر انتخاب و از صاحبان آنها تجلیل خواهند شد.

سید ابوالحسن نایینی روز یکشنبه در مراسم آغاز هفته پژوهش افزود: در بین این ۲۴ نفر ۲ فرهنگی برگزیده، ۲ دانش آموز، یک طلبه، پنج دانشجو و ۱۵ استاد دانشگاه مورد تحلیل قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش فناوران برتر نیز از هشت واحد و مرکز رشد، سه دستگاه اجرایی برتر و سه واحد دانش بنیان تقدیر می‌شود.

وی با بیان اینکه هر توسعه ای در مسیر توجه به پژوهش و تقویت شرکت های دانش بنیان اتفاق می افتد،گفت: باید برای ایده ها ارزش قائل شویم.

نایینی با تاکید براینکه باید پایان نامه های ما به سمت کاربردی شدن پیش بروند،اظهار داشت: رویکرد امروز جهان به علم، تجاری سازی است و ما باید به این موضوع دقت و تمرکز بیشتری داشته باشیم.

چرخه ایده به محصول در استان قزوین ناقص است
سرپرست پارک علم و فناوری استان قزوین نیز در این مراسم گفت: در دنیای امروزی نمی‌شود ثروت آفرینی را از نوآوری جدا کرد و در واقع کل اقتصاد های دنیا را می‌توان به ۲ دسته تقسیم کرد.

مصطفی مافی افزود: اقتصاد برخی کشورها بر مبنای کارآفرینی و برخی نوآوری است و در اکثر کشورهای پردرآمد دارای اقتصادی مبتنی بر نوآوری هستند.

وی اضافه کرد: در همین راستا دانشگاه‌ها و پارک‌های فناوری این کشورها تغییرات بسیار زیادی را در این چند سال را شاهد بوده اند.

مافی ادامه داد:در استان قزوین با وجود تلاش های زیاد هنوز نتوانسته‌ایم اکوسیستم نوآورانه و فناورانه را شکل دهیم و چرخه تبدیل ایده به محصول هنوز ناقص است.

وی اظهار داشت: در قزوین هنوز مرکز نوآوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، زیرساخت های تخصیص زمین به شرکت‌های دانش بنیان در قالب قراردادهای بلند مدت، مراکز نوآوری صنعت و کانون های خلاقیت و شکوفایی در همه شهرهای استان شکل نگرفته است و باید این خلاء را پر کنیم.

سرپرست پارک علم و فناوری قزوین افزود: در این خصوص یک کارگروه اقدام با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان مانند آنچه که در شهرهایی چون یزد، مشهد و تبریز شکل گرفته در قزوین ضروری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!