توزیع هزاران نسخه قرآن کریم در نروژ


توزیع هزاران نسخه قرآن کریم در نروژ

سه سازمان اسلامی نروژ برای مقابله با انزجارطلبی و نژاد پرستی به توزیع هزاران نسخه قرآن کریم در سراسر این کشور اقدام می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل ازm.ma2، در پی تلاش یگ گروه راستگرای تندرو برای سوزاندن یک نسخه قرآن کریم در نروژ، سه سازمان اسلامی در این کشور تصمیم دارند تا هزاران نسخه قرآن کریم به منظور مقابله با انزجار طلبی و نژادپرستی توزیع کنند.

جمعیت هنرها و فرهنگ اسلامی، جمعیت ادب اسلامی و مسجد منهج القرآن در اوسلو به منظور مقابله با هرگونه تلاش جدید برای هتک حرمت به قرآن کریم قصد دارند به توزیع رایگان 10 هزار نسخه قرآن کریم در شهرهای مختلف نروژ از جمله برگن، دومین شهر بزرگ نروژ اقدام کنند.

«حمزه انصاری» عضو پاکستانی تبار شورای اداری مسجد منهج القرآن در اوسلو، در این باره گفت: معتقدم که بسیاری از مردم نسبت به محتوای قرآن کریم کنجکاو هستند. ما امیدواریم که این طرح در رفع پیچیدگی از محتوای قرآن کریم کمک کند.

سوزاندن قرآن کریم در سال های اخیر توسط فعالان ضد اسلامی بحث در مورد مرز بین نفرت دینی و آزادی بیان را برانگیخته است. همچنین این اقدامات موهن را کشورهای اسلامی به شدت محکوم کردند.

اگرچه پلیس از اقدام تحریک آمیز این گروه تندرو «اسلامی سازی نروژ را متوقف کنید» در شهر «کریستیان ساند» جلوگیری کرد، اما این گروه متعهد شد که یک نسخه قرآن کریم را خواهند سوزاند.

این گروه تندرو در هفته گذشته با برپایی تظاهراتی در شهر کریستیان ساند نروژ، دو نسخه قرآن کریم را به سطل زباله انداختند و رئیس این گروه ضد اسلامی «لارس تورسن» نیز قصد سوزاندن یک نسخه قرآن کریم را داشت که این اقدام نافرجام ماند.

گفتنی است، مسلمانان در نروژ نزدیک به 5.7 درصد از جمعیت این کشور را به دلیل مهاجرت های انجام شده در دهه های اخیر تشکیل می دهند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس