دلیل لغو آیین استقبال از استاد سلیمانی


دلیل لغو آیین استقبال از استاد سلیمانی

آیین استقبال از «مسعود سلیمانی» نخبه ایرانی آزاد شده از بند دولت آمریکا لغو شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری شبستان، آیین استقبال «مسعود سلیمانی» استاد ایرانی آزاد شده از بند دولت آمریکا قرار بود امروز 17 آذر ماه در دانشگاه «تربیت مدرس» با حضور «منصورغلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شود.

اما به دلیل اینکه؛ استاد سلیمانی تا لحظه ورود به ایران از فوت مادرشان بی اطلاع بودند و تازه متوجه شدند، این آیین استقبال لغو و به روز دیگری موکول شد.

استاد سلیمانی، دانشمند سرشناس ایرانی در رشته خون‌شناسی (هماتولوژی) و سلول‌های بنیادی است که به دعوت موسسه پزشکی «مایو کلینیک» یکی از معتبرترین مراکز علوم پزشکی جهان برای یک سفری تحقیقاتی به آمریکا سفر کرد، اما پس از ورود دکتر سلیمانی به فرودگاه شهر «شیکاگو» ایالات متحده در تاریخ سوم آبان سال ۱۳۹۷ (بیست‌وپنجم اکتبر ۲۰۱۸) نیرو‌های امنیتی و پلیس فدرال او را بازداشت کردند.

او در مصاحبه با رسانه ملی می گوید: خیلی خسته شده بودم می خواستم قید کار را بزنم اما وقتی دیدم دانشجویان در مقابل سفارت سوئیس برای آزادی من تجمع کردند، روحیه گرفتم و گفتم برای اعتلای کشورم باید این راه را ادامه بدهم.

آزادی مسعود سلیمانی استاد ایرانی را«محمد جواد ظریف» در توئیتر اعلام کرد و نوشت:

«بسیار خوشحالم که استاد دکتر مسعود سلیمانی و آقای وانگ بزودی به خانواده هایشان ملحق می شوند. از همه کسانی که در این امر دخیل بودند بویژه دولت سوئیس قدردانی می کنم.»

وانگ از اوت سال 2016 در ایران و به جرم جاسوسی به 10 سال حبس محکوم شده بود که همزمان با آزادی استاد سلیمانی او نیز از سوی مقامات ایران آزاد شد.

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)