ردپای آشنا در سرقت از خانه های اعیانی ولنجک


ردپای آشنا در سرقت از خانه های اعیانی ولنجک
سرایدار فریبکار با اعتمادسازی طعمه هایش در دو ساختمان دست به سرقت از خانه ها زد و زندگی خوبی برای خود فراهم کرد.

۳۰ آبان امسال مردی در تماس با کلانتری ۱۶۳ ولنجک از دستبرد داخل خانه اش خبر داد و در همان ابتدا ادعا کرد که به سرایدار ساختمان شان مشکوک است.

بدین ترتیب تیمی از ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران برای تحقیقات پلیسی وارد عمل شدند و در گام نخست به سراغ مرد جوانی رفتند که در کار طلاسازی و فروش طلا مشغول است.

مردطلافروش به ماموران گفت: دو سال قبل که از گاوصندوق داخل خانه‌ام طلا، پول نقد و سکه به سرقت رفت و این سرقت ها به صورت سریالی و در روزهای تعطیل صورت گرفت به هیچ کسی شک نداشتم.

وی افزود: در این مدت مشکلات خانوادگی و روحی زیادی برای من به وجود آمد و به همه اطرافیانم شک داشتم چون در هیچ یک از سرقت ها در خانه تخریب نشده بود و هیچ آثاری از سرقت نبود تا این که چندی قبل یکی از همسایه ها از سرایدارمان به خاطر سرقت از انباری اش شکایت کرد و تازه متوجه شدم چه کسی خانه مرا هدف سرقت قرار داده است.

تیم پلیسی با توجه به اطلاعات به دست آمده به سراغ سرایدار رفتند و مرد جوان ابتدا خود را بی گناه می دانست، کارآگاهان در این مرحله پی بردند که سرایدار جوان که وضعیت مالی بدی دارد به تازگی یک خودروی تیبا خریده است و گردش حساب و موجودی بانکی اش از شرایط و وضعیت مالی خوب او خبر می داد.

در حالی که متهم اصرار بر بی گناهی داشت کارآگاهان با هماهنگی مقام قضایی به بازرسی داخل خانه متهم پرداختند و تعداد زیادی اسناد مالکیت خودرو، فاکتور طلا، کارت ملی، مهر پزشکی، دسته چک، قالیچه ابریشم، پنج قاب ساعت مچی ارزشمند، بدلیجات گران قیمت و کلید های واحدهای آپارتمان شاکیان پرونده کشف شد.

سرایدار فریبکار که راهی جز اعتراف نداشت به ماموران گفت: مدت چهار سال است که به عنوان سرایدار در دو ساختمان کار می کنم و در این مدت توانستم نظر مالکان را جلب کنم و به دلیل اعتمادی که پیدا کرده بودند کلید آپارتمان را در اختیارم قرار می دادند، من هم یک نسخه از کلید ها تکثیر کردم و در فرصت مناسبی از داخل خانه مالکان ساختمان ها سرقت می کردم.

متهم در خصوص دسته چک و فاکتور طلای کشف شده نیز گفت: با سرقت دسته چک ۱۷ برگی شاکی چند برگ از آن را استفاده کردم و با سرقت فاکتور فروش طلا با جعل هویت و امضا طلاهای سرقتی را می فروختم.

بنا بر این گزارش، متهم که به شش سرقت اعتراف کرده برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

khorasannews.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403