برکناری رئیس بیمارستان با ارجاع بیمار به خارج از مرکز درمانی


برکناری رئیس بیمارستان با ارجاع بیمار به خارج از مرکز درمانی

ایران اکونومیست-جهانپور گفت: رئیس یک بیمارستان به علت اینکه بیمار را برای تهیه برخی اقلام به خارج از بیمارستان ارجاع داده بود برکنار شد.

برکناری رئیس بیمارستان با ارجاع بیمار به خارج از مرکز درمانی

کیانوش جهان پور مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت درباره ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: هرگونه ارجاع بیمار یا خانواده و اطرافیان بیماران جهت تهیه دارو یا تجهیزات پزشکی به خارج از بیمارستان خلاف است.

جهان پور بیان کرد: درخواست ما از بیماران و همراهانشان این است که در صورت مشاهده هرگونه مورد برای تهیه دارو، تجهیزات ملزومات مصرفی پزشکی به خارج از بیمارستان موضوع را به سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت اطلاع دهند و قطعاً موضوع پیگیری خواهد شد.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: ریاست بیمارستان ها در صورت ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی بدید پاسخگو باشد و مسئولیت تأمین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران با خود بیمارستان است. در هفته‌های اخیر مواردی داشتیم که بیمار برای برخی خدمات ساده رادیولوژی و تهیه برخی اقلام به بیرون از بیمارستان ارجاع داده شده بود. زمانی که مورد گزارش شد و پس از بررسی به تایید رسید، رئیس بیمارستان برکنار شد و این موضوع قابل تعمیم به بیمارستان‌های دیگری است.

جهان پور اظهار کرد: به بیمارستان‌های خصوصی هم ممنوعیت ارجاع بیمار برای تهیه دارو و تجهیرات پزشکی به خارج بیمارستان بخشنامه شده است و باید توجه داشت که قبل از اجرای طرح تحول سلامت ارجاع بیمار برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی به خارج از بیمارستان در کشور ما بالا بود و روند رو به افزایشی داشت اما خوشبختانه با اجرای این طرح ارجاع بیمار برای تهیه دارو و تمهیدات پزشکی به خارج بیمارستان ممنوع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط