رشد87 درصدی نام‌نویسی‌شدگان انتخابات مجلس در خاش


رشد87 درصدی نام‌نویسی‌شدگان انتخابات مجلس در خاش

زاهدان- ایرنا- فرماندار خاش سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه 33 درصد از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سابقه داوطلبی داشته‌اند گفت: نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات این دوره از مجلس در مقایسه با انتخابات دوره قبل از رشد 87 درصدی برخوردار بوده است.

صاحب گل صالحی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مدت یک هفته از مهلت قانونی نام‌نویسی از داوطلبان ۴۳ نفر برای حضور در عرصه رقابتی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد نام‌نویسی کرده‌اند.
وی افزود: ۹۱ درصد از داوطلبان این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی مرد و تنها ۹ درصد زن هستند.

رییس ستاد انتخابات خاش ادامه داد: سه نفر از بین داوطلبان دارای مدرک دکترا، ۲ نفر نماینده ادوار و فعلی، ۳۴ نفر فوق لیسانس، ۱۸ نفر فرهنگی، ۴ استاد دانشگاه و ۱۲ نفر کارمند هستند.

وی اظهار داشت: از امروز به مدت ۱۰ روز کار رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی آغاز می‌شود.
صالحی گفت: با توجه به اینکه مهلت و زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی داوطلبان از ۲۳ تا ۳۰ بهمن تعیین شده به داوطلبان توصیه می‌شود موارد قانونی را رعایت کنند.
فرماندار خاش اظهار داشت: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی محل وضع قانون بوده و وکلای ملت در آن قوانین لازم را برای تسهیل در امور خدمت رسانی به مردم تصویب می‌کنند انتظار داریم داوطلبان انتخابات مجلس با قانون مداری و رعایت اخلاق انتخاباتی به فکر برگزاری انتخاباتی سالم و با شکوه باشند.
به گزارش ایرنا حوزه انتخابیه خاش شامل شهر خاش، بخش‌های مرکزی، نوک آباد و ایرندگان، میرجاوه، کورین و نصرت آباد زاهدان است.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جام ملت‌های فوتسال آسیا|ازبکستان حریف ایران در نیمه‌نهایی شد