روند ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس در گیلان مطلوب بود


روند ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس در گیلان مطلوب بود

رشت-ایرنا-مدیر کل بازرسی استانداری گیلان گفت: روند ثبت نام از داوطلبین یازدهیمن دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مراکز حوزه انتخابیه شهرستان های مختلف گیلان مطلوب بود.

محمد رضا محمدی فتیده شنبه شب در حاشیه بازدید از مرکز حوزه انتخابیه شهرستان آستانه اشرفیه و در آخرین ساعات ثبت نام داوطلبین مجلس شورای اسلامی این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه روند ثبت نام از داوطلبین در این حوزه و حوزه های دیگر استان به نحو صحیحی انجام شده و هیچگونه مشکل خاصی در این خصوص وجود نداشته است.

وی در ادامه بیان کرد: بر اساس گزارشات و بازرسی های صورت گرفته روند برگزاری انتخابات در این استان به شکل صحیح و قانونی در حال انجام است.

محمدی با اشاره به اینکه ستاد بازرسی استان از ماه های گذشته شکل قانونی به خود گرفته افزود: ستاد های بازرسی شهرستان های گیلان نیز شکل قانونی به خود گرفته و رصد کلیه داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به فعالیت ستاد بازرسی استان و شهرستان های مختلف گیلان در روز برگزاری انتخابات تصریح کرد: ستاد بازرسی در استان شامل ۵ نفر عضو است که این تعداد در سطح شهرستان ها ۳ نفر می باشد ، ضمن آنکه بازرس ویژه و روسای بازرسی نیز در شهرستان ها فعالیت خواهند داشت.

به گفته مدیر کل بازرسی گیلان به تعداد شعبات اخذ رای بازرس در همه شهرستان ها پیش بینی شده و این امر یکی از وظایف ستادهای اجرایی انتخابات نیز به شمار می رود.

محمدی یادآور شد: به منظور آموزش بازرسان ، یک دوره آموزشی از سوی ستاد بازرسی گیلان برگزار شده ، ضمن آنکه در هفته جاری ضمن دعوت از روسای بازرسی ستاد های انتخاباتی شهرستان ها ، آموزش های لازم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حدود دو هزار و ۵۶۰ شعبه برای اخذ آرای مردم در ۱۶ شهرستان گیلان شامل ۱۱ شهرستان به عنوان مرکز حوزه انتخابیه و پنج شهرستان فرعی پیش بینی شده که در صورت تأیید در هیأت های اجرایی، کار اخذ آرای مردم در دوم اسفند ماه را انجام می دهند.

استان گیلان با ۱۶ شهرستان، دارای ۱۱ حوزه انتخابیه و۱۳ کرسی نمایندگی در خانه ملت است ؛ انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفندماه امسال برگزار می شود.

تا ساعت ۲۰ آخرین روز مهلت ثبت نام داوطلبان برای نمایندگی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۴۴۸ نفر در استان نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۳۹۹ نفر مرد و ۴۹ نفر زن هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟