استاندار کردستان: ساماندهی دست‌فروشان به صورت گام‌به گام اجرا شود


استاندار کردستان: ساماندهی دست‌فروشان به صورت گام‌به گام اجرا شود

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: ساماندهی دستفروشان از مطالبات جدی مردم است و در این زمینه نمی‌خواهیم یک شبه انقلاب کنیم بلکه باید با برنامه‌ریزی مناسب و به صورت گام به گام جلو برویم.

بهمن مرادنیا شامگاه یکشنبه در نشست بررسی ساماندهی دست فروشان و ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار داشت: اجرای طرح ساماندهی دستفروشان با یک برنامه‌ریزی اصولی انجام خواهد شد و همه باید به این مساله به عنوان یک فرصت نه یک تهدید نگاه کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت موجود برخی خیابان‌های مرکزی شهر در سان مردم سنندج نیست، گفت: در اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان دنبال برخورد قهری با هیچ کس نیستیم و تمام تلاش ما ایجاد بسترهای لازم برای ساماندهی درست آن و پاسخگویی به مطالبات به حق شهروندان در این حوزه است.

استاندار کردستان فرهنگ سازی را یکی از مهمترین موضوعات در راستای اجرای موفق این طرح اعلام کرد و گفت: این فرهنگ‌سازی باید از طریق رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی با تولید محتواهای مختلف انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها با همفکری پای کار بیایند و زمینه عملیاتی کردن موفق این طرح را فراهم سازند، تاکید کرد: اقدامات تبلیغاتی و فرهنگی مورد نیاز برای اجرای طرح در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود، ضمن اینکه تاخیر در اجرای طرح در مرکز استان را به واسطه در پیش بودن انتخابات و غیره جایز نمی‌دانم.

مرادنیا افزود: هم اکنون در مجموع۶۰۰ دست‌فروش در سطح شهر سنندج مشغول به فعالیت هستند و باید گام به گام ساماندهی این افراد در قالب بازارهای مختلفی که تعریف شده انجام شود.

وی با بیان اینکه این کار را باید با لحاظ پیوست‌های لازم شروع و به صورت گام به گام جلو ببریم، گفت: اگر افرادی در حال سوء استفاده از این بستر هستند باید با آنان برخورد و به دستگاه قضا معرفی شوند.

استاندار کردستان با تاکید بر اجرای طرح پیاده راه شهر سنندج اظهار داشت: اگر کار مطالعات این طرح تمام شده بستر اجرای آن با تامین اعتبارات لازم از ۲ محل اعتبارات استانداری و شهرداری فراهم شود.

وی اضافه کرد: استانداری کردستان از محل اعتباری که برای احداث پارک بانوان و اعتبارات سرفصل پروژه‌های بازآفرینی ۵۰میلیارد ریال را برای اجرای طرح پیاده راه سازی در اختیار شهرداری قرار خواهد داد.

مرادنیا بر استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها در این زمینه تاکید کرد و اظهار داشت: شهرداری و اعضای شورای شهر با رسانه‌ها یک ارتباط جدی برقرار و حتما رسانه ‌پای کار بیایند.

وی همچنین با بیان اینکه نباید اجازه دهیم مردم به واسطه برخی بی‌توجهی‌ها آسیب‌ ببینند، گفت: اماکن عمومی که استاندارد لازم را ندارند باید تعطیل شوند تا دیگر شاهد اتفاقات تلخی که چند شب پیش در شهر سقز افتاد نباشیم.

استاندار کردستان یادآور شد: ما به عنوان استاندار، شورا و شهردار در قبال این مردم مسئول هستیم و قطعا وقتی با این بی‌توجهی‌ها مواجه می‌شوند حق دارند معترض شوند.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان