«آموزش‌ جامع نرم‌افزار لوگو»


«آموزش‌ جامع نرم‌افزار لوگو»

اراک - ایرنا - «آموزش جامع نرم‌افزار لوگو به همراه مثال‌های کاربردی» عنوان کتابی در حوزه فناوری است که به کوشش «امیر قاسمی» و «وجیه‌الله پارسایی» نوشته شده است.

این کتاب ۱۷۴ صفحه‌ای با شمارگان ۵۰۰ نسخه از سوی نشر یوحنا و چاپخانه گنج معرفت به چاپ رسیده و با قیمت هرجلد ۱۸ هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

این کتاب دارای پنج فصل است که در فصل اول آن مقوله سخت افزارتوضیح داده شده و نویسندگان پیرامون معرفی مینی‌پی‌ال‌سی‌لوگو، ورودی‌ها و خروجی‌ها، شرح کاربردهای لوگو، نسل‌های لوگو و سخت‌افزارهای آن، نحوه اتصالات ورودی و خروجی در ماژول اصلی،کارت‌های افزایشی، باطری پشتیبان و کارت ارتباط کابل پی‌سی به لوگو توضیحاتی را ارایه کرده‌اند.

فصل دوم این کتاب نیز در خصوص ورودی و خروجی ‌های لوگو توضیحاتی دارد و ضمن شرح تعاریف تخصصی سیگنال دیجیتال و آنالوگ، ورودی دیجیتال، کنتاکت‌های رله‌ای، تحریک بویین یک رله، روشن و خاموشی چراغ سیگنال ارسالی به کنترل والوها، نمایشگرها، کنتاکتور و انواع ولوم‌ها پرداخته است.

در فصل سوم این کتاب نیز نویسندگان انواع سنسورها را از جمله سنسور فشار، غیرتماس حرارتی، مغناطیسی، آلتراسونیک، کدرنگ، کنترل سطح، رطوبت، جریان سیال، کنترل دور موتور خازنی، نوری یک طرفه، نوری رفلکتوری، ضخامت سنج، نوری دوطرفه، القایی ، القایی نامور و القایی آنالوگ را به صورت مشروح توضیح داده‌اند.

نرم افزار لوگو عنوان فصل چهارم این کتاب است که در این بخش در مورد زبان‌های برنامه‌نویسی لوگو، ثابت‌ها، توابع پایه، توابع ویژه، شمارنده، متفرقه، آنالوگ و تایمر مطالبی برای علاقه‌مندان ارایه شده است.

فصل پنجم این کتاب نیز شامل مثال‌های کاربردی و تمرینات تخصصی است که به علاقه‌مندان کمک می‌کند روی مباحث مطرح شده تسلط بیشتری پیدا کنند.

در پیشگفتار این کتاب که از سوی ۲ نویسنده استاد جهاد دانشگاهی استان مرکزی نوشته شده، آمده است: در گذشته برای کنترل دستگاه‌های صنعتی از رله‌های الکترومکانیکی استفاده می‌شد که هزینه بالایی داشت و جای زیادی را اشغال می‌کرد و این اشکالات باعث شد که سیستم‌های هوشمند پی‌ال‌سی و مینی پی‌ال‌سی جایگزین شود و امروز در واحدهای صنعتی برای مدارات رله‌های الکترومکانیکی از این تجهیزات مدرن بهره گرفته می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته