سخنرانی حکیمانه رهبر انقلاب و حضور خودجوش مردم، توطئه دشمنان را بی اثر کرد


سخنرانی حکیمانه رهبر انقلاب و حضور خودجوش مردم، توطئه دشمنان را بی اثر کرد

آیت الله حسینی به موضع سهمیه بندی بنزین و آشوب های پس از آن اشاره کرد و گفت: سخنرانی حکیمانه رهبر معظم انقلاب و حضور خودجوش مردم در صحنه، این دسیسه و توطئه شوم دشمنان بی اثر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سیدعلی اصغر حسینی» ظهر امروز (15 آذر) در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، گفت: تقوا داشتن و اطاعت کردن موجب نجات و رهایی از قیامت است.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه سه چیز باعث می شود که انسان تقوا را رعایت نکند، اظهار داشت: داشتن نفس اماره و سرکش که زمینه ساز وسوسه شیطان در انسان است، یکی از این عوامل محسوب می شود.

وی دومین عامل که باعث می شود انسان تقوا را رعایت نکند وجود شیطان دانست و ادامه داد: شیطان انسان را وسوسه می کند، زشتی ها را خوب، خوبی ها را بد جلوه می دهد و معصیت را در چشم انسان آسان می کند.

آیت الله حسینی سومین عامل را دلبستگی انسان به دنیا و هوس های دنیوی خواند و اضافه کرد: این سه عامل باعث می شود که انسان در زمینه فریضه و تقوا تلاش نکند.

خطیب جمعه یاسوج یادآور شد: هرکس وسوسه نفس را سرکوب، شیطان را از خود دور کند و دنیا در نظر او زیاد جلوه نداشته باشد، اهل تقوا خواهد بود.

وی به آیه ای از سوره «شعرا» اشاره کرد و گفت: خداوند می فرماید «کسانی که به آخرت باور و ایمان ندارند، کارهای زشت آنها در نظرشان جلوه می کند». این افراد غیبت کردن، مال مردم خوردن، کلاه سر مردم گذاشتن و ... را کار خوبی می دانند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه ایمان بر دو نوع لفظی و ظاهری و ایمان عملی و قلبی است، اضافه کرد: در ایمان لفظی انسان به لفظ خدا را واحد می داند، توحید، پیامبران و قیامت را قبول می کند، در حالی که در عمل این گونه نیست.

امام جمعه یاسوج در خطبه های دوم نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوا و پاکی، گفت: «صلوات» یک شعار محسوب می شود و باید همیشه بلند فرستاده شود.

وی با بیان اینکه رسول گرامی اسلام (ص) فرمود«هرکس نام مرا بشنود و صلوات نفرستد، به من ظلم کرده،»، خاطرنشان کرد: برای اینکه در حق رسول گرامی اسلام ظالم نباشیم، باید صلوات های ما بلند و رسا باشد.

آیت الله حسینی به مناسبت های هفته و سالروز وفات حضرت معصومه (سلام الله علیها) اشاره کرد و گفت: این بانوی بزرگوار که هم نام جدش حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بود، همان طور که پیامبر فرمود «پدرت به فدایت» عین این جمله را موسی بن جعفر (علیه السلام) در زمینه فاطمه معصومه (سلام الله علیها) بیان کرد.

خطیب جمعه یاسوج اظهار داشت: این بانوی بزرگوار دارای فضائل متعددی بوده و حرم ایشان یکی از سه حرم اهل بیت (علیهم السلام) در ایران اسلامی است.

وی با تبریک 16 آذرماه، روز دانشجو یادآور شد: بعد از کودتای 28 مردادماه سال 32 ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا برای دلگرمی دادن به سران رژیم پهلوی به ایران سفر کرد.

آیت الله حسینی گفت: دانشجویان بیدار، هوشیار و همیشه در صحنه ایران در اعتراض به این سفر تظاهرات کردند که سه نفر از آنان توسط ماموران رژیم پهلوی به شهادت رسیدند و این روز به نام روز «دانشجو» نام گذاری شد.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: آمریکا به عنوان استعمارگر و شیطان بزرگ همیشه در صدد توطئه علیه ایران اسلامی است و به همین دلیل به طور مدام منتظر فرصت است.

وی با بیان اینکه سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین این فرصت را به نظام سلطه داد تا توطئه جدیدی را در ایران اجرا کنند، ابراز داشت: آمریکا به کمک فریب خوردگان و ایادی خود این نقشه شوم را عملیاتی کرد و در نتیجه بسیاری از اموال عمومی و بیت المال تخریب شدند و تعدادی از نیروهای بسیجی، امنیتی و نظامی به شهادت رسیدند.

آیت الله حسینی تصریح کرد: با سخنرانی حکیمانه رهبر معظم انقلاب و حضور خودجوش مردم در صحنه، این دسیسه و توطئه شوم دشمنان بی اثر و مشت محکمی به دهان دشمنان کوبیده شد.

خطیب جمعه یاسوج اضافه کرد: این حضور خودجوش مردم در صحنه بیانگر اتحاد، بصیرت، دشمن شناسی و موقعیت شناسی ملت ایران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع استیضاح رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: اعضای دمکرات مجلس سنای آمریکا به دنبال استیضاح ترامپ، رئیس جمهور جمهوری‌ خواه این کشور هستند و هدف دمکرات‌ ها از این اقدام، کنار زدن ترامپ و رسیدن به قدرت است.

وی گفت: همه روسای جمهور آمریکا از گذشته تاکنون با ایران دشمنی داشتند و این موضوع مختص به دمکرات‌ ها و یا جمهوری خواهان نیست، زیرا به دنبال ضربه زدن به نظام و انقلاب بودند و هیچ کدام رابطه خوبی با ایران نداشتند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق