نخستین دانشگاه بین المللی اسلامی در اندونزی


نخستین دانشگاه بین المللی اسلامی در اندونزی

نخستین دانشگاه بین المللی اسلامی در اندونزی به طور رسمی در دسامبر 2020 میلادی افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکة، مسلمانان در اندونزی برای افتتاح نخستین دانشگاه بین المللی اسلامی در این کشور ثانیه شمار می کنند، ساخت این دانشگاه تکمیل شده است و افتتاح رسمی آن اوایل دسامبر سال 2020 میلادی انجام خواهد گرفت.

انتظار می رود که نخستین دانشگاه بین المللی اسلامی در اندونزی مکانی برای بحث و بررسی و تمدن اسلامی و پناهگاهی برای دانشجویان اندونزیایی باشد که خواهان رفتن به دانشکده های اسلامی هستند.

دانشگاه بین المللی اسلامی در اندونزی متشکل از هفت دانشکده: دانشکده مطالعات اسلامی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده علوم انسانی، دانشکده اقتصاد اسلامی، دانشکده علوم و فنآوری، دانشکده علوم تربیتی و دانشکده مهندسی معماری و فنی است.

مساحت این دانشگاه جدید نزدیک به 142.5 هکتار است و در منطقه «Sundanese Depok» واقع در ایالت جاوه غربی در اندونزی قرار دارد.

این دانشگاه جدید مشتمل بر یک ساختمان اداری، ساختمان هیئت علمی، پنج واحد مسکونی برای اعضای هیئت علمی دانشگاه، خوابگاه دانشجویی، دانشگاه های ویژه برای فعالیت های آکادمیکی و علمی، کتابخانه و مراکز حفظ و صیانت، بوستان و مسجد است.

گفتنی است، اندونزی، بزرگترین کشور اسلامی از نظر جمعیت در جهان است. 242 میلیون نفر در این کشور سکونت دارند که 90 درصد این جمعیت را مسلمانان تشکیل می دهند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید