حکمتیار: برای برگزاری انتخابات و توافق صلح حکومت موقت ایجاد شود


حکمتیار: برای برگزاری انتخابات و توافق صلح حکومت موقت ایجاد شود

«گلبدین حمکتیار» از نامزدان ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که این کشور برای برگزاری انتخابات شفاف و تامین صلح به یک حکومت موقت نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «گلبدین حمکتیار» از نامزدان ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که این کشور برای برگزاری انتخابات شفاف و تامین صلح به یک حکومت موقت نیاز دارد.

هواداران دسته انتخاباتی "صلح و عدالت اسلامی" به رهبری حمکتیار امروز جمعه (۱۵ قوس) در اعتراض به "تقلب گسترده انتخاتابی" در کابل دست به تظاهرات زدند.

حکمتیار در جمع هوادارانش دولت کنونی را عامل دوام جنگ و مانع صلح خواند و گفت "با دوام حکومت کنونی صلح ممکن نیست."

وی گفت: "اگر انتخابات به دور دوم برود که باید برود و اگر احیانا این انتخابات در مجموع باطل اعلام شود و ضرورت به انتخابات مجدد باشد و همه طرف‌ها توافق کردند، در هر دو صورت ما به یک حکومت موقت یا سرپرست ضرورت داریم."

حکمتیار اضافه کرد: "حکومتی که تحت نظرش انتخابات شفاف برگزار شود و از امکانات و صلاحیت‌های دولتی در کمپین انتخاباتی استفاده سو صورت نگیرد."

وی همچنین خواهان برگزاری انتخابات مجدد در محلاتی شد که دستگاه‌های بیومتریک در آنجا ناپدید گشته و گفت: " فعلا در نزد کمیسیون انتخابات فقط صندوق‌‎های خالی از این محلات وجود دارد."

حکمتیار به بازشماری تمامی آرا در حضور نمایندگان نامزدان ریاست جمهوری و هئیت‌های بی طرف تاکید کرد و اضافه کرد که نتایج انتخابات تنها پس از تصفیه آرای پاک از ناپاک باید اعلام شود.

وی با اشاره به گفتگوهای صلح، افزود که "مخالفین دولت هم حاضر به مذاکره با این دولت نیستند."

حکمتیار تاکید کرد که اکنون زمان آن رسیده تا گفتگوهای صلح میان نمایندگان آمریکا و طالبان متوقف و برای پیشبرد روند صلح نشست بین‌الافغانی آغاز شود.

وی گفت: "از کشورهای خارجی می‌خواهیم تا دیگر از این نظام نامشروع دیگر حمایت نکنند."

این نامزد معترض تصریح کرد که از هیچ اقدام ممکن و مشروع برای دفاع از حق و رای مردم و نجات کشور خودداری نخواهد کرد.

پیش از این نیز حامیان تیم انتخاباتی "ثبات و همگرایی" به رهبری عبدالله عبدالله، از نامزدان پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری در ولایت‌های کابل، تخار و فاریاب در اعتراض به آنچه "قانون‌شکنی از سوی کمیسیون انتخابات خواندند، دست به اعتراض زدند.

همچنین اعضای "شورای نامزدان" چند روز قبل در یک نشست خبری خواهان تشکیل "حکومت مشارکت ملی برای حل بحران" شدند. هشت نامزد عضو این شورا هستند.

/انتهای پیام/

حکمتیار: برای برگزاری انتخابات و توافق صلح حکومت موقت ایجاد شود
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس