ارگ در پی افزایش نگرانی‌ها از آلودگی هوا تشکیل جلسه داد


ارگ در پی افزایش نگرانی‌ها از آلودگی هوا تشکیل جلسه داد

در پی تشدید آلودگی هوا اشرف غنی جلسه ای را برای بررسی راهکارهای کاهش آلودگی برگزار و دستورالعمل‌های را در این رابطه صادر کرد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان به نقل از ارگ، رئیس جمهور افغانستان در پی تشدید آلودگی هوا در کابل در نشست اضطراری برای بررسی و راهکارهای کاهش آلودگی شرکت کرد.

در این نشست که شب گذشته در ارگ افغانستان انجام شد، در ابتدا «عزت‌الله صدیقی» معاون اداره ملی حفاظت از محیط زیست، پیشنهاداتی را برای کاهش آلودگی هوا به‌ویژه در شهر کابل مطرح کرده است.

وی گفت: برای کاهش آلودگی هوا در شهر کابل، یکروز به مرخصی پایان هفته افزوده شود.

تنظیم رفت‌وآمد خودروهای باربری در کابل، کمپین آگاهی‌دهی و استفاده از ماسک، ثابت نگه‌داشتن قیمت و کیفیت گاز مایع، تأمین برق درازمدت، ایجاد سیستم نظارت هوا، نظارت از ساخت آپارتمان‌ها، گسترش حمل و نقل عمومی و غرس نهال و مراقبت از آن، از دیگر پیشنهادات صدیقی به این جلسه برای جلوگیری از آلودگی هوا در شهر کابل بوده است.

غنی نیز در این نشست، اداره محیط زیست و دیگر ادارات مربوط خواست تا پیشنهادات خود را در جلسه آینده در زمینه خرید دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا و شهرک‌هایی که باعث آلودگی هوا شده‌اند، ارایه کنند.

وی تاکید کرد: شهرک‌های که مایل به استفاده از انرژی آفتابی هستند نیز پیشنهادات خود را به ارگ ارسال کرده و جلو فعالیت آن دسته از شهرک‌های که از زغال سنگ غیراستاندارد استفاده می‌کنند، گرفته شود.

غنی هم‌چنان بر تشکیل یک هیأت به منظور بررسی ابعاد استفاده از زغال سنگ در کشور تأکید کرده و افزود که در حمام‌ها باید تنها از گاز مایع استفاده صورت گیرد.

وی گفته است که باید تا چهار ماه آینده عوامل اصلی آلودگی هوا در کشور تشخیص شود و اقدامات حکومت تا سه ماه آینده باید نتایج واضح به همراه داشته باشد.

ریاست جمهوری در حالی در زمینه جلوگیری از آلودگی هوا تشکیل جلسه داده که شهر کابل در چند روز گذشته در صدر آلوده‌ترین شهرهای جهان قرار داشت.

با توجه به فرارسیدن فصل سرما بیم آن می‌رود که حجم این آلودگی افزایش بیش‌تر پیدا کند.

/انتهای پیام/

ارگ در پی افزایش نگرانی‌ها از آلودگی هوا تشکیل جلسه داد
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر