ستوان دوم سعودی پیش از حمله ویدئوهای تیراندازی‌های کور دیده بود | 10 دانشجوی نظامی سعودی در آمریکا دستگیر شدند


ستوان دوم سعودی پیش از حمله ویدئوهای تیراندازی‌های کور دیده بود | 10 دانشجوی نظامی سعودی در آمریکا دستگیر شدند

ستوان دوم نیروی هوایی سعودی که در تیراندازی در یک پایگاه نیروی دریایی آمریکا سه نفر را کشت، در یک مهمانی شام در هفته پیش با سه دانشجوی نظامی دیگر ویدئوهای تیراندازی‌های کور را دیده بود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات آمریکایی اعلام کردند یکی از این سه دانشجوی نظامی، هنگامی که مهاجم به تیراندازی در ساختمانی در پایگاه هوایی نیروی دریایی آمریکا در پنساکولا در فلوریدا دست زد، در بیرون این ساختمان مشغول فیلمبرداری ویدئویی بود. دو دانشجوی دیگر از درون ماشین شاهد صحنه بودند.

این دانشجویان می‌گویند به طور اتفاقی در آن هنگام در اطراف ساختمان بوده‌اند و خواسته‌اند این لحظه را ثبت کنند.

مقامات آمریکایی می‌گویند در مجموع ۱۰ دانشجوی نظامی سعودی برای بازجویی بازداشت شده‌اند.

هویت مرد مهاجم که باعث کشته شدن سه نفر و زخمی شدن هشت نفر از جمله دو نیروی پلیس شد و در نهایت به وسیله معاون کلانتر پلیس محلی کشته شد، بر اساس گفته منابع آگاه محمد سعید الشمرانی است. قبلا مقامات آمریکایی مرد مهاجم را دارای درجه ستوان دومی در نیروی هوایی سعودی اعلام کرده بودند.

اف‌بی‌آی که این حادثه را تروریستی اعلام کرده است، در حال تحقیق درباره پست‌های رسانه‌های اجتماعی فرد مهاجم و بررسی این موضوع است که آیا او به گروه بزرگتری تعلق دارد یا نه.

الشمرانی در سال ۲۰۱۸ به آمریکا وارد شده بود. اما در این فاصله یک بار به عربستان سعودی رفته بود و در فوریه ۲۰۱۹ دوباره به آمریکا بازگشته بود.

الشمرانی و سه دانشجوی نظامی دیگر سعودی به نیویورک هم رفته و از چندین موزه از جمله مرکز راکفلر و درخت کریسمس معروف آن بازدید کرده بودند.

تیراندازی در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در فلوریدا | مهاجم اهل عربستان بود
کد خبر 468433

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید