پنتاگون، رقابت با چین و روسیه را برنامه راهبردی ارتش امریکا خواند


پنتاگون، رقابت با چین و روسیه را  برنامه راهبردی ارتش امریکا خواند

تهران- ایرنا- وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه گفت: به رغم افزایش تهدیدات امنیتی در خاورمیانه، اما ارتش آمریکا برنامه‌های خود را بر رقابت با چین و روسیه متمرکز کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مارک اسپر در سخنرانی در مجمع دفاع ملی ریگان، گردهمایی سالانه مقامات دولتی، صنایع دفاعی و نظامی، اهداف و اولویت‌های استراتژیک پنتاگون را تشریح کرد و چین و روسیه را قدرت‌های تجدید نظر پذیر خواند.
وی روز شنبه همچنین در جمع خبرنگاران با رد گزارش رسانه‌ها درباره افزایش شمار نیروهای امریکا در خاورمیانه گفت که ارتش کشورش اکنون از توانایی کافی در منطقه برای رویارویی با درگیری‌ها برخوردار است.

اسپر در عین حال با شاره به تنش‌های واشنگتن با تهران، جابه جایی و چرخش نیروهای نظامی یا افزایش شمار آن‌ها را در آینده رد نکرد، افزود: اما اخبار رسانه درباره برنامه انتقال و استقرار ۱۴ هزار نیروی ارتش آمریکا به خارومیانه کاملا نادرست است.

رییس پنتاگون افزود: هر فرمانده نظامی خواهان توانایی‌های بیشتر در مکان استقرار خود است، اما اکنون ما براین باوریم که از توانایی کافی در صحنه (خاورمیانه) برای بازدارندگی ضروری برخوردار هستیم.

به گفته اسپر؛ وی همیشه درخواست‌ها برای افزایش نیرو را بررسی می‌کند، اما تاکید کرد که اکنون هیچ درخواستی برای اعزامد ۱۴ هزار نیرو دریافت نکرده است.

روزنامه وال استریت ژورنال هفته گذشته اعلام کرد که امریکا اعزام ۱۴ هزار نظامی اضافی به منطقه خاورمیانه را بررسی می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !