نماینده کنست رژیم صهیونیستی: جهان بدون نتانیاهو و ترامپ بهتر خواهد بود


نماینده کنست رژیم صهیونیستی: جهان بدون نتانیاهو و ترامپ بهتر خواهد بود

تهران-ایرنا- یک نماینده کنست رژیم صهیونیستی شنبه شب در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آینده در آمریکا و انتخابات پارلمانی احتمالی در سرزمین‌های اشغالی گفت: جهان در سال 2020 بدون دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو بسیار بهتر خواهد بود.

به گزارش تارنمای شبکه "سما" نیوز فلسطین، "احمد الطیبی" رهبر جنبش عرب‌ها برای تغییر در کنست رژیم صهیونیستی افزود: با مشارکت بیشتر رأی دهندگان عرب در انتخابات آینده کنست، نتانیاهو را حذف می‌کنیم.

الطیبی افزود، تلاش خواهد کرد که فهرست مشترک احزاب عرب کنست در انتخابات احتمالی آینده در سرزمین‌های اشغالی کرسی‌های بیشتری بدست آورد.

پیش از این نیز، "ایمن العوده" رهبر فهرست مشترک احزاب عرب اعلام کرده بود، اولویت این حزب سرنگونی نتانیاهو" است و به همین خاطر از "بنی گانتس" رهبر کاحول لاوان (ائتلاف حزب آبی و سفید) حمایت می‌کند.

فهرست مشترک احزاب عرب شامل چهار حزب قدرتمند "جبهه دموکراتیک برای صلح و مساوات (هدش)"، "تجمع دموکراتیک ملی (بلد)"، "فهرست اعراب متحد" و "جنبش عربی تغییر (تعال)" است.

این فهرست در انتخابات ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) توانست از ۱۲۰کرسی ۱۳ کرسی را با ۴۷۰ هزار و ۶۱۱ رأی (۱۰.۶۲ درصد آراء) کسب کند که پس از حزب آبی و سفید و حزب لیکود، بیشترین آراء را بدست آورد.

براساس گزارش ستاد مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی، ائتلاف آبی و سفید به رهبری "بنی گانتس" با مجموع ۲۵.۸۱ درصد کل آرا، ۳۳ کرسی را به خود اختصاص داد و حزب لیکود به رهبری نتانیاهو با مجموع ۲۵.۰۹ درصد آرا ۳۲ کرسی را کسب کرد.

پس از ناکامی گانتس و نتانیاهو در تشکیل کابینه ائتلافی، "رووین ریولین" رییس رژیم صهیونیستی یکم آذرماه ادلشتاین رییس کنست را مأمور تشکیل کابینه کرد.

کنست تنها هفت روز دیگر مهلت دارد تا رأی ۶۱ نماینده را برای حمایت از یکی از اعضای کنست و معرفی وی به رییس رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه جلب کند.

در صورتی که رییس کنست فردی را برای تشکیل کابینه معرفی کند، وی نیز ۱۴ روز از سوی رییس رژیم صهیونیستی مهلت خواهد داشت تا کابینه ائتلافی تشکیل دهد و در صورت شکست، انتخابات زودهنگام دیگری در سرزمین‌های اشغالی برگزار خواهد شد.

ساکنان سرزمین‌های اشغالی امسال دو بار در ۲۰ فروردین و ۲۶ شهریور ماه برای انتخابات کنست به پای صندوق‌های رأی رفتند، اما همچنان تشکیل دولت رژیم صهیونیستی با مشکل رو به رو است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟