یونایتد بازی بزرگ را از سیتی برد


یونایتد بازی بزرگ را از سیتی برد

تهران-ایرنا- امشب درحساس ترین دیدار هفته شانزدهم لیگ برتر انگلیس و شاید این هفته اروپا شهرآورد منچستر برگزار شد و در طی آن شیاطین سرخ برابر سیتیزن ها به پیروزی رسیدند.

شاگردان «اوله گنار سولسشیر» در این دیدار که در ورزشگاه «اتحاد» برگزار شد در حالی منچسترسیتی را شکست دادند که مدافع عنوان قهرمانی برای کم کردن فاصله خود با لیورپول به کسب هر سه امتیاز این دیدار نیاز داشت.

به هر حال بازی آنطور که شاگردان «پپ گواردیولا» انتظار داشتند پیش نرفت و آنان درخانه با نتیجه ۲ بر یک زمین گیر شدند و سه امتیاز این دیدار را از دست دادند.

«مارکوس راشفورد» دردقیقه ۲۳ از روی نقطه پنالتی و «آنتونی مارسیال» دردقیقه ۲۹ در جریان بازی گل های پیروزی بخش یونایتد را درون دروازه حریف جای دادند و برتری تیم خود را رقم زدند.
«اوتامندی» نیز دردقیقه ۸۵ یکی از گل ها را جبران کرد اما با این گل مانع از شکست تیمش نشد.

بازیکنان یونایتد با کسب هر سه امتیاز این دیدار ۲۴ امتیازی شده و به رده پنجم جدول رده بندی این رقابت ها صعود کردند.

اما سیتیزن ها با قبول این شکست و ۳۲ امتیاز خود در رده سوم باقی ماندند.

بر اساس این گزارش،‌همانطورکه قابل پیش بینی بود در دقایق ابتدایی نیمه نخست بازی سرعت زیادی داشت و توپ در هر دقیقه بر روی دروازه یکی از ۲ تیم همشهری در رفت و برگشت بود.

در همان دقایق ابتدایی نیمه نخست و در دو صحنه مختلف ۲ بار توپ در محوطه جریمه شیاطین سرخ به دست مدافعان این تیم برخورد کرد که در هر ۲ صحنه «آنتونی تیلور» داور سرشناس انگلیسی اعتقادی به اعلام ضربه پنالتی نداشت و به اعتراض سیتیزن ها اعتنایی نکرد اما او در دقیقه ۲۲ پس از برخورد «داوید سیلوا» با «مارکوس رشفورد» در محوطه جریمه سیتی زن ها ابتدا از کنار این صحنه گذشت اما به دنبال اعتراض شاگردان «اوله گنار سولسشیر» درخواست باز بینی ویدئویی این صحنه را داد و پس از مشاهده VAR به سود شیاطین سرخ اعلام ضربه پنالتی کرد.

دردقیقه ۲۳ راشفورد خودش پشت این ضربه ایستاد و برخلاف حرکت «ادرسون» سنگربان سیتی به توپ ضربه زد و موفق به گلزنی شد.

دردقیقه ۲۶ شوت زیبای رشفورد از پشت محوطه جریمه به دیرک افقی دروازه سیتی برخورد کرد و با بدشانسی این بازیکن به خارج از زمین رفت.

دردقیقه ۲۸ «آنتونی مارسیال» از میانه های زمین حرکت خود به سمت دروازه سیتی را آغاز کرد و پس از یک و دو با «جیمز» درمحوطه جریمه در موقعیت گلزنی قرار گرفت و با شوتی دقیق توپ را به قعر دروازه فرستاد.

دردقیقه ۳۲ «داوید سیلوا» شوت سنگینی را روانه یونایتد کرد اما «داویددخه آ» با جاگیری مناسب مانع از گلزنی این بازیکن شد.
یونایتد بازی بزرگ را از سیتی برد

دردقیقه ۳۳ باز هم آبی آسمانی ها بدنبال خلق موقعیت جدید در منطقه پنج و نیم متر بودند که دخه آ توپ خطی را قطع کرد و آنان را ناکام گذاشت.

دردقیقه ۳۷ «گابریل ژسوس» در محوطه جریمه با ارسال «دی بروینه» در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما ضربه سر پرتابی او با اختلافی اندک از دیرک دروازه به بیرون رفت.

دردقیقه ۳۹ و بدنبال اعلام خطا بر روی «رحیم استرلینگ» منچسترسیتی صاحب یک ضربه ایستگاهی شد اما شوت دی بروینه از روی دروازه یونایتد با بدشانسی به بیرون رفت.

دردقیقه ۴۲ و در نقطه مقابل سیتی زن ها یک بار دیگر صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند اما این بار «داوید سیلوا» شانس خود را امتحان کرد اما شوت زیبای او را دخه آ مهار کرد و مانع از گلزنی این بازیکن شد.

دردقیقه ۴۳ داوید سیلوا که درآستانه دروازه منچستر صاحب موقعیت گلزنی شده بود درحالیکه حلات متعادلی نداشت به توپ ضربه زد و نتوانست گلزنی کند.

دردقیقه ۴۵ یک بار دیگر توپ درمحوطه جریمه به دست یکی ازمدافعان منچستریونایتد برخورد کرد اما این بار نیز تیلور اعتقادی به پنالتی نداشت.
یونایتد بازی بزرگ را از سیتی برد

این اتفاق باعث اعتراض «پپ گواردیولا» سرمربی آبی آسمانی ها شد و او در این باره مرتب با داور چهارم گفت وگو و نارضایتی خود از شیوه قضاوت تیلور را به اطلاع او رساند.

سیتی زن ها که چیزی برای ازدست رفتن نداشتند در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم چندین موقعیت گلزنی داشتند اما تلاش های آنان به منظور جبران گل های خورده ثمری نداشت و این موقعیت ها یکی پس از دیگری برای این تیم از دست رفت.

دردقیقه ۶۴ شوت زیبای «رودریگو» از پشت محوطه جریمه با عکس العمل به موقع دخه آ به بیرون رفت.

دردقیقه ۶۶ «جسی لینگارد» دریکی از معدود ضد حمله های موفق یونایتد ها با ادرسون تک به تک شد اما شوت او با عکس العمل این دروازه بان به بیرون رفت.

هواداران خشمگین سیتی درست درهمین دقیقه با پرتاب سنگ و اشیاء دیگر به سمت بازیکن منچستریونایتد مانع از زدن کرنر او شدند که با دخالت بازیکنان سیتی و پلیس ورزشگاه فضای ورزشگاه آرام شد.

در دقیقه ۸۵ و به دنبال حملات پی در پی سیتیزن ها «اوتا مندی» که به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد با ضربه سر موفق به گلزنی شد و اختلاف را کم کرد.

دردقیقه ۸۶ ضربه «ریاض محرز» که می رفت دروازه حریف را بگشاید دخه آ به زیبای دفع کرد و مانع از فرو ریختن دوباره دروازه اش شد.

«آلکس فرگوسن» سرمربی افسانه ای منچستریونایتد درورزشگاه حاضر بود و این بازی را ازنزدیک مشاهده کرد.
یونایتد بازی بزرگ را از سیتی برد

«پیتر اشمایکل» دروازه بان سال های نه چندان دور منچستریونایتد نیز درورزشگاه اتحاد بود و بازی هم باشگاهی های خود را از نزدیک نظاره کرد.

«سرخیو آگوئرو» مهاجم اول و گلزن منچسترسیتی که به دلیل مصدومیت این دیدار را از دست داده بود با حضور در ورزشگاه به حمایت هم تیمی های خود آمده بود و این بازی را از روی سکوها و از روی سکوها تماشا می کرد.

سیتیزن ها با قبول این شکست فاصله شان با صدر جدول ۱۴ امتیازی شد و می توان گفت از همین حالا قهرمانی خود در این رقابت ها را از دست دادند.

ترکیب تیم منچستر سیتی:
ادرسون، واکر، فرناندینیو، جان استونز(نیکولاس اوتامندی)، آنجلینو، رودری، دی بروین، داوید سیوا، برناردو سیلوا(ریاض محرز)، استرلینگ، ژسوس.

ترکیب تیم منچستریونایتد:
دخیا، ون بیساکا، لیندلوف، مگوایر، شاو (اشلی یانگ)، مک تامینای، فرد، جیمز، لینگارد(راشفورد)، مارسیال(آندریاس پریه را).

تیلور قاضی این دیدار به «داوید سیلوا» و «دی بروینه» بازیکنان منچسترسیتی و «داوید دخه آ» دروازه بان و «آندریاس پریه را» بازیکن تیم منچستریونایتد کارت زرد نشان داد و آنان را جریمه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق