اعتراضات در الجزایر با هدف بازگرداندن حاکمیت به ملت


اعتراضات در الجزایر با هدف بازگرداندن حاکمیت به ملت

الجزایری‌ها در ادامه تحرکات اعتراض آمیز خود، خواستار بازگرداندن حاکمیت به ملت و برکناری همه شخصیت‌های نظام سابق از جمله پنج نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، جوانان الجزایر خواستار اعتصاب سراسری چهار روزه با هدف لغو برگزاری انتخابات این کشور شدند، الجزایری‌ها در ادامه تحرکات اعتراض آمیز خود، خواستار بازگرداندن حاکمیت به ملت و برکناری همه شخصیت‌های نظام سابق از جمله پنج نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدند. جوانان معترض همچنین اعتصاب سراسری را از روز هشتم ماه کنونی به مدت چهار روز خواستار شدند.

خیابان‌های پایتخت الجزایر در چهل و دومین جمعه اعتراضات، عرصه حضور گسترده مردم بود. در حالی که فقط چند روز به برگزاری انتخابات این کشور باقی مانده است، مردم این کشور بر اجرای همه خواسته‌های تحرکات پافشاری می‌کنند. هرچند خواسته‌ای مبنی بر نپذیرفتن انتخابات ریاست جمهوری در هشتم ماه کنونی، بر دیگر مطالبات این تحرکات سایه انداخته است.
عمیروش مسیس شهردار شهر اغریب در استان تیزی وزو گفت: «پیام ملت الجزایر در برگزاری این تظاهرات این است که به انتخابات نمایشی، نه می‌گوید؛ انتخاباتی که هدف از آن، تسلط بر مبارزات ملت الجزایر است.»گزارشگر این شبکه در ادامه گفت: تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی، تاکید کردند به نقطه‌ای رسیده اند که نمی‌توان از آن بازگشت و آن‌ها برای هر احتمالی آمادگی دارند؛ مگر کنار گذاشتن اعتراضات بدون رسیدن به خواسته مردم مبنی بر باز گرداندن حاکمیت به ملت.
محسن بالعباس دبیر کل حزب تجمع برای فرهنگ و دمکراسی گفت: «پیش از بازگرداندن حاکمیت و هویت از اعتراض خود دست بر نخواهیم داشت.»
گزارشگر این شبکه افزود: جوانان جنبش اعتراضی الجزایر با لحنی شدید، اعتصاب سراسری از هشتم ماه کنونی را به مدت چهار روز برای اعمال فشار بیشتر بر حکومت و تلاش برای لغو انتخابات خواستار شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟