بیوگرافی محمد اصفهانی؛ پزشک و خواننده خوش صدای ایرانی


بیوگرافی محمد اصفهانی؛ پزشک و خواننده خوش صدای ایرانی

محمد اصفهانی خواننده پر طرفدار ایرانی، در تاریخ 14 تیر 1345 در میدان شهدا تهران به دنیا آمد. وی علاوه بر خوانندگی و آهنگ سازی، پزشک نیز هست.

بیوگرافی محمد اصفهانی؛ پزشک و خواننده خوش صدای ایرانی
ستاره | سرویس چهره‌ها - دکتر محمد اصفهانی علاوه بر یک خواننده و آهنگساز بی همتا، پزشک نیز هست و بسیاری از ایرانیان، به صدای ماندگار او علاقه دارند. در این مقاله به بررسی بیوگرافی و آثار محمد اصفهانی پرداخته ایم.


بیوگرافی محمد اصفهانی در یک نگاه

تولد: ۱۴ تیر ماه سال ۱۳۴۵ محل زندگی: تهران وضعیت تاهل: متاهل تحصیلات: دکترای پزشکی فارغ التحصیل دانشگاه تهران شغل: خواننده، آهنگساز، پزشک سبک موسیقی: سنتی، پاپ سال‌های فعالیت: ۱۳۷۳ تاکنون


زندگینامه محمد اصفهانی

محمد اصفهانی تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۴۵ هنگام اذان صبح و مصادف با میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در میدان شهدا تهران به دنیا آمد. نام کامل وی محمد مهدی واعظ اصفهانی است. پدر وی اهل اصفهان و مادرش اهل تهران هستند. محمد اصفهانی از همان کودکی از صدای خوبی برخوردار بود و از دوران مدرسه با صوت خوب قرآن می‌خواند و در مسابقات قران خوانی قبل از انقلاب نیز مقام رده نوجوانان را کسب کرده است.

وی شیوه‌های خواندن قرآن را نزد استاد مصطفی اسماعیل آموخت و تاکنون در محافل بسیاری از صوت ایشان برای قران خوانی استفاده شده است. پدر وی نیز از صدای خوبی برخوردار بوده اند. ایشان از مخالفان سرسخت رژیم شاهنشاهی و مدافع انقلاب بودند؛ تا جایی که در سال ۱۳۵۹ وقتی محمد ۱۴ سال داشت به سبب شکنجه‌هایی که قبل انقلاب در زندان‌های شاه متحمل شده بودند در گذشتند.
بیوگرافی محمد اصفهانی؛ پزشک و خواننده خوش صدای ایرانی


تحصیلات محمد اصفهانی

وی از همان ابتدا در درس پیشرفت خوبی داشت تا جایی که با رتبه ۱۷۶ در دانشگاه پزشکی تهران قبول شده و در سال ۱۳۷۶ در رشته دکترای عمومی فارغ التحصیل شد.


ازدواج و تاهل

در رابطه با زندگی خانوادگی محمد اصفهانی اطلاعات زیادی در دست نیست، اما او هم اکنون متاهل و دارای ۲ دختر و یک پسر است.


شروع کار حرفه‌ای

محمد اصفهانی به وسیله دایی خود که اهل موسیقی بود به جهت صدای خوبی که داشت به استاد محمدرضا شجریان معرفی شد و از سوی وی مورد تشویق قرار گرفت بعد‌ها نیز آقای فریدون شهبازی وی را به سمت موسیقی پاپ هدایت کرد. او در سال ۷۳ اولین تجربه خوانندگی خود را در تیتراژ سریال آوای فاخته با ترانه سرایی ساعد باقری بدست آورد. محمد اصفهانی خوانندگی خود را با اجرای آثار شعرای معاصر مانند فریدون مشیری آغاز کرد.


تیتراژ سریال و فیلم

تیتراژ سریال و فیلم‌های بسیاری با صدای این خواننده پخش شده است که از این جمله می‌توان به سریال‌های نفس، تنهاترین سردار، پهلوانان نمی‌میرند، شکرانه، ولایت عشق تا ثریا، آوای فاخته، تکیه برباد، رستگاران، یه تیکه زمین، وفا، زیر هشت، معصومیت از دست رفته، ارمغان تاریکی، ستاره سهیل، آخرین دعوت، آتش و شبنم و... اشاره کرد. همچنین انونس فیلم سینمایی بوسیدن روی ماه با صدای او پخش شده است.


جوایز و افتخارات دریافتی محمد اصفهانی

محمد اصفهانی در اختتامیه سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر توانست بهترین جایزه خواننده موسیقی پاپ را از دست سالار عقیلی دریافت کند. همچنین این خواننده عنوان بهترین خواننده پاپ را از طرف مجله ترانه ماه و نشریه موسیقی پاپ ایران در دهه ۸۰ دریافت کرد. جشن سالانه موسیقی ما نیز به خاطر اجرای تیتراژ سریال یک تکه زمین در سال ۹۱، جایزه بهترین خواننده تیتراژ را به محمد اصفهانی اعطا کرد.


دیگر فعالیت‌ها

ایشان علاوه بر خوانندگی، آهنگ ساز بوده و پزشک نیز هست. محمد اصفهانی همچنین دارای مدرک غریق نجات بوده و از خط خوشی نیز برخوردار است. او سابقه نویسندگی در رادیو را نیز داراست.

نسبت فامیلی با اولین وزیر زن تاریخ جمهوری اسلامی

همچنین قابل به ذکر است خانم مرضیه وحید دستجردی اولین وزیر زن جمهوری اسلامی ایران دختر خاله محمد اصفهانی است.


ممنوع الکاری

پخش شدن کلیپی از تیتراژ سریال یک تکه زمین باعث شد محمد اصفهانی ممنوع الکار شود. این کلیپ به مسائلی اجتماعی و اعتقادی مانند عواقب خوردن حق مردم و حساب پس دادن، اشاره دارد. البته خود محمد اصفهانی در مصاحبه تلویزیونی این خبر را تکذیب کرده و گفت که این اثر همزمان با کم کار شدنش بوده و ربطی به ممنوع الکار شدن وی ندارد.


آلبوم‌های محمد اصفهانی

از آنجایی که محمد اصفهانی فردی است که در کار هنری و موسیقی وسواس زیادی به خرج می‌دهد. معمولا سعی دارد کمتر کار کند، اما کار خوب و بدون نقص تحویل دهد؛ برای مثال آلبوم برکت که یکی از آلبوم‌های فوق العاده ایشان است ۳۰ ماه زمان برد تا به دست علاقه‌مندان برسد. آلبوم‌هایی که محمد اصفهانی تاکنون عرضه کرده به شرح زیر هستند:
النور گلچین حسرت فاصله تنهاترین سردار تنها ماندم ولایت عشق ماه غریبستان نون و دلقک هفت سین برکت بی واژه شکوه


صفحه اینستاگرام محمد اصفهانی

به منظور دسترسی به صفحه اینستاگرام محمد اصفهانی، لینک زیر را دنبال کنید.


عکس هایی از محمد اصفهانی

بیوگرافی محمد اصفهانی؛ پزشک و خواننده خوش صدای ایرانی

بیوگرافی محمد اصفهانی؛ پزشک و خواننده خوش صدای ایرانی

بیوگرافی محمد اصفهانی؛ پزشک و خواننده خوش صدای ایرانی

بیوگرافی محمد اصفهانی؛ پزشک و خواننده خوش صدای ایرانی

بیشتر بخوانید: بیوگرافی علیرضا طلیسچی خواننده ایرانی


سخن آخر

یکی از ماندگارترین و خاطره انگیز‌ترین آثار دکتر محمد اصفهانی آهنگ حسرت است. این هنرمند در جایی عنوان کرده که این آهنگ باعث منصرف شدن زوجی از طلاق شد. محمد اصفهانی علاوه بر صدای رسا و استعداد ذاتی، از محضر استادان بزرگی همچون استاد ملک محمد مسعودی، استاد علی جهاندار، حسین خواجه امیری و محمد رضا شجریان نیز در راستای موفقیت خود، بهره بره است. در صورتی که درباره زندگی نامه و سبک خوانندگی محمد اصفهانی، نقطه نظر یا دیدگاه خاصی دارید، لطفاً آن را در قسمت نظرات و پرسش‌ها با ما و دیگر مخاطبان ستاره در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...