مشکلات ناباروری زنان، آسیب های روحی را دست کم نگیرید


مشکلات ناباروری زنان، آسیب های روحی را دست کم نگیرید

درمان مشکلات روحی ناباروری زنان بیش از درمان خودن ناباروری مهم و ضروری است.

درمان مشکلات روحی ناباروری زنان بیش از درمان خودن ناباروری مهم و ضروری است، زوج هایی که درگیر این موضوع هستند، دچار بیماری های روحی مثل استرس، افسردگی، اضطراب و در برخی مواقع مواردی جزیی تر دیگری بر زندگی آن ها سایه می اندازد، که بر آرامش و امنیت زندگی زناشویی بسیار مهم و تاثیر گذار است.
بنابراین زوج های جوان به چیزی که باید اهمیت بدهند و پیش از ناباروری مهم باشد مسئله درمان مشکلات روحی ناباروری زنان است، که بی تاثیر بر مشکل نا نازایی نیست.
اما چگونه باید به آن ها رسیدگی کرد،چگونه باید درمان شوند و چقدر این احتمال وجود دارد که مشکلات روحی ناباروری بتوانند بر روی خود موضوع نازایی تاثیر بگذارند.

درمان مشکلات روحی ناباروری زنان: مشارکت در درمان
درمان مشکلات روحی برای ناباروری که در برخی خانواده ها اتفاق می افتد، با روش های مختلف می تواند پیش برود، یکی از این روش ها کامل کردن و پیش بردن دوره های درمان است، که معمولا با زمان و وقت زیاد و البته هزینه زیاد همراه باشند، بعد از چند جلسه زوج های جوان خسته می شوند، کم می آورند، نا امید می شوند و گاهی شروع به پرخاشگری و بحث و دعوا می کنند.
اما اگر روند مشارکت درمان را با یکدیگر ادامه دهید، طرف مقابل یعنی همسر شما هم انگیزه می یابد تا این مسیر را بهتر از قبل ادامه دهد، احترام در بین شما حفظ می شود و می تواند در درمان مشکلات روحی ناباروری زنان بسیار موثر باشد و اینکه که همسرش در کنار اوست و پا به پایش مسیر درمان را طی می کند.
به طور کلی فرض کنید،یکی از شما دچار بیماری جز ناباروری است، پس در اینگونه مواقع آیا درست است که او را رها کنید؟

درمان مشکلات روحی ناباروری زنان :بروز احساسات
شخصیت و روان زن و مرد با یکدیگر متفاوت است و نمی توانید همانگونه که خود هستید، توقع داشته باشید که همسرتان هم به همان صورت رفتار کند و پیروی کند.
مثلا مردان در براز احساسات خود روش مستقیم و بی تکلف را انتخاب می کنند اما زنان برعکس هستند و از روش غیر مستقیم استفاده می کنند، پس قاعدتا زبان ایما و اشاره زنان را به خوبی نمی دانند، پس بهتر است که زنان بدانند، در دورانی که به دنبال درمان ناباروری هستید، باید همدیگر را به خوبی درک کنید و احساسات خود را به روشنی و واضحی ابراز کنید، هر خواسته ای، هر تقاضایی که دارید، مستقیم به همسر خود بگویید و بخواهید.
اینگونه خیلی راحت تر می توانید یکدیگر را در این دوران درک کنید و از ایجاد فاصله بین خود جلوگیری کنید.

شاد بودن را فراموش نکنید
در روند بیماری های روحی از هر نوعی که باشند، هیچ دوره درمانی را پیدا نمی کنید، که از بیمار نخواهند به شادی و خوشی خود هم توجه کنند و رسیدگی کنند.
بسیاری از زوج های جوان در دورانی که جهت درمان ناباروری نزد پزشک می روند و هزینه های زیادی را هم متحمل می شوند، مدام آه حسرت و افسوس را سر می دهند، که چرا ما؟
بیشتر اوقات، لحظات زندگی خود را اینگونه سپری می کنند تا بلاخره خبر خوش به آن ها برسد.
اما اینگونه زندگی به هیچ وجه درست نیست، بهتر است روند عادی زندگی را دست بگیرید، در طول هفته به رستوران بروید، اگر نمی توانید بهتر است،شام و یا ناهار خود را در خانه درست کنید و به پارک بروید، سینما بروید، با دوستان ترک رابطه نکنید، همگی این مسائل بر شرایط روحی شما هم تاثیر می گذارند و تا حدودی می توانند در روند درمان شما هم تاثیر گذار باشند.

به گروه های حمایتی بپیوندید
یکی از روش های درمان مشکلات روحی ناباروری زنان شرکت در بین گرو های حمایتی می باشد که از سوی مراکز ناباروری بر پا می شود و زوج ها را در این مسیر از لحاظ روحی، خانوادگی و مسائلی که در این دوران ممکن است از هر لحاظی به وجود آید حمایت و راهنمایی می کنند.
از طرفی اینگونه شما دیگر تنها نیستید و می بینید که زن و شوهر های زیادی هستند که برای درمان خود اقدام کرده اند و آن هم به مانند شما مشکلات را تحمل می کنند و دوست های زیادی می توانید پیدا کنید.

درمان مشکلات روحی ناباروری زنان: ازاو سوال کنید
بسیاری از خانم ها در این دوران احساس ضعف و پوچی می کنند، از اینکه نمی توانند خواسته همسر خود را برآورده کنند و او را خوشحال کنند.
بنابراین در لاک خود فرو می روند و خود و همسر خود را فراموش می کنند، بنابراین روش بهتر این است که در این دوران بیشتر به فکر همسر باشید و از او سوال کنید، چه می خواهد،نیازش چیست وچه کار کنید تا حالش بهتر می شود.
مطمئن باشید اینگونه او بهتر از قبل شما را درک می کند و روند بهبودی و درمان را با انگیزه تر و نشاط تر طی خواهد کرد.

درمان مشکلات روحی ناباروری زنان: مشورت کنید
اگر بتوانید در دورانی که برای درمان ناباروری خود اقدام کرده اید،نزد مشاور خانواده بروید، بسیار موثر خواهد بود، زیرا وجود مشکلات روحی بین شما و همسرتان در این دوران کاملا طبیعی است، اما باید آن را کنترل کنید تا به هر دو شما سخت نگذرد، برای این منظور بد نیست حتی با یک جلسه مشاوره مشکلاتی از قبیل:
- مشکلات و اتفاقاتی که تا قبل از این نبوده
- روابط جنسی
- بهانه گیری همسر
- تغییرات خلق و خو در خود
- نا امیدی نسبت به زندگی و آینده
با مشاور مورد نظر صحبت کنید و راهکار لازم را دریافت کنید.
مراجعه به مراکز درمانی و مشاوره برای خانواده ها و علی الخصوص زوج های جوان بسیار مهم و و اثر بخش است، زوج ها در روز های ابتدایی زندگی آنگونه که باید با روحیات یکدیگر آشنا نیستند و از طرفی برخی از آن ها دچار مشکلات سخت و طاقت فرسایی مثل ناباروری می شوند که می توانند از وجود یک مشاور با تجربه بهره ببرند.
اینگونه دیگر برای آن ها طاقت فرسا نیست و به راحتی قادر هستند، مانند دیگر زن و شوهر ها زندگی کنند و از زندگی لذت ببرند تا به نتیجه در مان ناباروری خود برسند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس