7 دستور کلیدی وزیر صمت به شورای معاونین


7 دستور کلیدی وزیر صمت به شورای معاونین

رحمانی گفت: در گام دوم انقلاب ضروری است تا تمامی ظرفیت های این آینده‌سازان کشور در حوزه های مختلف صنعت، معدن و تجارت به گونه شایسته و بهینه ای مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رضا رحمانی در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه با تبریک روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو گفت: در گام دوم انقلاب ضروری است تا تمامی ظرفیت های این آینده‌سازان کشور در حوزه های مختلف صنعت، معدن و تجارت به گونه شایسته و بهینه ای مورد استفاده قرار گیرد. این تجربه در کشور به خصوص در دوره جنگ تحمیلی نشان داد که جوانان و دانشجویان ما با تکیه بر ایمان و اعتقاد انقلابی خود همواره حلال مشکلات بوده اند و امروز رونق تولید و ساخت داخل نیازمند بسترسازی برای ورود این عزیزان به عرصه جهاد اقتصادی و صنعتی کشور است.

تحقق اهداف، نیازمند اعتماد و حمایت عمومی است


وی همچنین با اشاره به ضرورت افزایش شفافیت در عملکرد کلیه بخش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان های زیرمجموعه آن اضافه کرد: یکی از مهمترین موضوعات مهم در نوع عملکرد مسئولان و ثمربخشی برنامه ها، توجه به اعتماد و جلب حمایت عمومی مردم است؛ چرا که رونق تولید و اهداف اقتصاد مقاومتی در سایه همین اعتماد متقابل مردم و دولت به بهترین شکل ممکن محقق می شود.


وزیر صمت خاطر نشان کرد: برای این مهم مبارزه جدی با هر نوع فساد و رانت خواری باید در صدر برنامه‌ها و اقدامات تمامی مدیران این مجموعه قرار گیرد.
رحمانی تصریح کرد: اعتماد به منزله ستون فقرات جامعه است و نقش مهمی در موفقیت برنامه ها و تحقق اهداف هر جامعه ای به خصوص در حوزه رفاه عمومی و همچنین عاملی تعیین کننده در رونق تولید است.



ضرورت فعالسازی تمامی ظرفیت ها در توسعه روابط با سایر کشورها

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسه کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و عمان گفت: برای نخستین بار بعد از انقلاب اسلامی هیاتی تجاری و اقتصادی در این سطح از عمان در کشورمان حضور یافته است و متناظر با این هیات گروهی از خوشنام ترین و با سابقه ترین بازرگانان ایرانی جهت مذاکرات و برنامه ریزی های لازم جهت توسعه همکاری های اقتصادی، صنعتی، معدنی و همچنین تجاری تعیین و معرفی شده اند.


رحمانی ادامه داد خوشبختانه علاقمندی وافری برای همکاری مشترک میان دو کشور وجود دارد و این همکاری مقدمه توسعه روابط و بهره گیری از فرصتها و ظرفیت‌های بی‌نظیر کریدور شمال جنوب بین دو کشور و سایر کشورهاست.


وی اعلام کرد: هفته گذشته نیز میزبان معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و همچنین وزیر اقتصاد قرقیزستان بودیم که بنا به مذاکرات صورت گرفته در راستای علاقه‌مندی های مشترک اقتصادی، بر اهمیت توسعه کریدور شمال-جنوب بین طرفین تاکید اساسی شد و مقرر گردید تا در این خصوص اقدامات مقتضی با جدیت پیگیری و انجام شود.


وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: پایان این هفته نیز برای شرکت در کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و ازبکستان عازم این کشور خواهیم شد و در همین راستا برای معرفی ظرفیت های صنعتی، معدنی و تجاری ایران،همزمان با جلسه کمیسیون نمایشگاهی نیز در پایتخت ازبکستان برگزار خواهد شد.

پیشران رونق تولید توسعه صادرات است

رحمانی تاکید کرد: پیشران رونق تولید توسعه صادرات است و طبق برنامه ریزی دولت و وزارت صمت کشورهای همسایه در اولویت توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی قرار دارند.


وی خاطرنشان کرد: در بخش صادرات با چالش های همچون صنایع بسته بندی و تکمیل زنجیره تولیدات مواجه هستیم که باید همزمان با برنامه برند سازی روی این موارد نیز بیشتر از پیش کار کنیم.


وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه جلسه شورای معاونین وزارتخانه گفت: در سفرهای استانی مسئولان و مدیران این وزارتخانه حتماً باید جلسه ای با حضور تولیدکنندگان، اصناف و بازرگانان تشکیل و از نزدیک موارد و مسائل ایشان را مورد رصد قرار داده و تصمیمات مقتضی را نیز اتخاذ و تا حصول نتیجه نهایی پیگیری نمایند.

برگزاری دائمی نمایشگاه های ساخت داخل در کشور

رحمانی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در خصوص دائمی سازی نمایشگاه فرصت های ساخت داخل در کشور افزود: این مهم در 4 سرفصل کاری در حال پیگیری است از جمله راه اندازی سامانه توانیران که به صورت دائمی نیازهای بخش صنعت را اعلام و توانمندی‌ها را نیز عرضه می‌کند، همچنین مقرر شده است واحدهای بزرگ صنعتی مانند شرکت‌های خودروسازی و واحدهای فولادی در محل شرکت های خود نمایشگاه دائمی ساخت دائم داخل را دایر کنند و انجمن ها و تشکل ها نیز برنامه ای را با همین ترتیبات پیگیری کنند و البته به صورت ویژه نیز همزمان با برگزاری هر نمایشگاهی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، برگزاری پیوست نمایشگاهی ساخت داخل نیز در دستور کار است.


وی تاکید کرد: اهداف ساخت داخل باید با جدیت تمام دنبال شود و هر یک از مسئولان ذیربط در حوزه‌های مختلف این وزارتخانه مکلف هستند برای حصول نتایج لازم در این خصوص تمامی اقدامات لازم را با جدیت هرچه توان پیگیری کنند.


وزیر صمت خاطرنشان کرد: ما با تمام وجود از تولید کنندگان حمایت می‌کنیم ولی در صورتی که فردی یا واحد صنعتی با مجوز تولید اقداماتی خارج از دایره قانون انجام دهد و نگاه به این حوزه را خدشه‌دار کند با جدیت تمام و بدون تعارف با ایشان برخورد می‌کنیم.

ضرورت تداوم روند کنترلی بازار

رحمانی با اشاره به تدابیر و اقدامات انجام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بعد از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین در کشور گفت: خوشبختانه بازار با وزارتخانه همراهی خوبی داشته و با توجه به تمهیدات انجام شده، روند کنترلی بازار قابل قبول است و ضرورت دارد که این روند تداوم داشته یابد.


رحمانی در پایان با اشاره به اقدامات معاونت طرح و برنامه وزارت صمت برای کاهش بروکراسی اداری و ارتقای فضای کسب و کار در حوزه های مختلف صنعت و معدن و تجارت کشور از جمله کاهش فرایند مجوزهای صادره گفت: خدماتی همچون الکترونیکی کردن صدور مجوزها، اصلاح و به روزرسانی فرایندها، اصلاح قوانین و مقررات، کاهش و اصلاح مجوزها و همچنین تفویض اختیارات به استان‌ها و تشکل‌ها باید هرچه سریعتر عملیاتی شود و تا مردم و متقاضیان خدمت از نتایج این اقدامات و تسهیل ایجاد شده بیش از پیش رضایت مند شوند./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی