قهر می‌کنم اما نمی‌روم


قهر می‌کنم اما نمی‌روم

تهران- ایرنا- استقلال و «آندره‌آ استراماچونی» بازهم دچار مشکل شدند و سرمربی ایتالیایی که از عدم پرداخت مطالباتش ناراحت است امروز به حالت قهر از تمرین دادن تیمش امتناع کرد.

ماجرای قهرکردن‌های «آندره‌آ استراماچونی» در استقلال به داستان هزار و یک شب تبدیل شده است و از روزی که وی هدایت آبی‌پوشان را بر عهده گرفته‌، بارها با مدیران این تیم به اختلاف خورده است.

استراماچونی امروز در تمرین استقلال حاضر شد اما آبی‌پوشان را تمرین نداد.

سرمربی ایتالیایی استقلال که از عدم پرداخت مطالبات خود ناراحت بود به مجموعه ورزشی انقلاب رفت اما در رختکن ماند و تمرینات این تیم زیر نظر دستیارانش برگزار شد.

این قهر در شرایطی رقم خورد که استقلال صدرنشین مسابقات لیگ برتر است و شانس زیادی برای تصاحب جام در پایان لیگ نوزدهم دارد.

مسوولان استقلال که دوست ندارند حاشیه‌ای برای استقلال شکل بگیرد به تکاپو افتاده‌اند تا با حل مشکلات مالی حق و حقوق عقب افتاده استراماچونی را پرداخت کنند.

البته بعید به نظر می‌رسد استراماچونی بخواهد از استقلال جدا شود و به طور حتم این ماجرا حل خواهد شد.

«دالیلا استراماچونی» همسر سرمربی استقلال امروز در صفحه شخصی خود گزارش کالچیو مرکاتو که نوشته بود استراماچونی در آستانه فسخ قرارداد را کار کرد و در توضیح آن نوشت: باور نمی‌کنم.

اولین چالش استقلال و استراماچونی دو هفته پیش از شروع لیگ برتر باشگاه‌های ایران شکل گرفت، سرمربی ایتالیایی آبی‌پوشان که از شرایط و بدقولی‌های مدیران استقلال در جذب بازیکنان مورد نظرش ناراحت و دلخور شده بود تهدید به جدایی کرد.

جیان‌لوکا دی‌مارتزیو ، روزنامه‌نگار ورزشی برجسته ایتالیایی‌ها در مورد استراماچونی و قطع همکاری احتمالی‌ با استقلالی‌ها خبری منتشرکرد و نوشت: تا ۴۸ ساعت آینده احتمال استعفای سرمربی استقلال وجود دارد و استراماچونی به بررسی شرایط خود خواهد پرداخت.

دی‌مارزیو دلیل چنین اتفاقی را عملی نشدن تمامی خواسته های استراماچونی از سوی مسوولان باشگاه استقلال عنوان کرد. پس از این تهدید امیر حسین فتحی با استراماچونی به صحبت پرداخت و طرفین در این گفت‌وگو مسائل مختلفی را مطرح کردند.

در آن روزها امیرحسین فتحی و اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال تلاش زیادی کرده و در نهایت پس از جلسات فراوان استراماچونی را از تصمیمی که گرفته بود منصرف کردند.

تمام آنهایی که در هفته اول مسابقات لیگ برتر و پس از پایان بازی با ماشین‌سازی تبریز در ورزشگاه بنیان دیزل حضور داشتند آتش خشم استراماچونی را از نزدیک تماشا کردند، عصبانیت مرد ایتالیایی به کیلومترها آن طرف تر از مرزهای ایران کشیده شد و بازتاب گسترده‌ای در کشورهای خارجی داشت.

اما ماجرای عصبانیت مرد ایتالیایی چه بود؟ پس از اینکه مسوولان سازمان لیگ اجازه ندادند مترجم استراماچونی در نشست مطبوعاتی حضور داشته باشد او با عصبانیت به میز کوبیده و با حالتی عصبی ، نشست خبری را ترک کرد.

وی درباره این اتفاق اظهار داشت: در اولین بازی لیگ برتر، نبود یک مترجم ایرانی توهین به شخص بنده است. می‌دانم این عمل از طرف فدراسیون فوتبال و یا باشگاه استقلال طراحی شده بود که می خواستند من را خراب کنند.

استراماچونی پس از تساوی یک بر یک تیمش مقابل فولاد و تعطیلات موقت لیگ برتر قصد بازگشت به رم را داشته اما به دلیل انقضای ویزای مسافرت، از پای هواپیما برگردانده شد.

باشگاه استقلال در ابتدا این ماجرا تکذیب کرد اما چند ساعت بعد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آنها از برنامه سرمربی ایتالیایی برای بازگشت به رم برای سپری کردن تعطیلات، بی‌اطلاع بوده‌اند.

استراماچونی که از این اتفاق به شدت ناراحتی و عصبی شده بود بیانیه‌ای برای آنسا (خبرگزاری رسمی ایتالیا) ارسال کرد، در این بیانیه نوشت:در پایان بازی مقابل فولاد با توجه به وقفه کوتاه برنامه‌ریزی شده در لیگ ایران، به همراه «سباستین لتو» دستیارم به فرودگاه رفتیم تا پس از ۲ ماه پرتنش و کار بی‌وقفه، این چند روز را در ایتالیا با خانواده سپری کنیم.

قهر می‌کنم اما نمی‌روم

تمرین استقلال پیش از بازی با صنعت نفت آبادان با حواشی زیادی همراه بود، عدم پرداخت مطالبات مالی بازیکنان و مربیان این تیم باعث شد کار به اعتصاب هم کشیده شود. استراماچونی که تیمش را برای این جدال آماده می‌کرد سکوتش را در نشست خبری شکست و حرف‌های تندی را علیه مدیران استقلال بر زبان آورد.

وی اظهار داشت: رفتارهایی که در این مدت صورت گرفته نشانه‌ای از احترام ندارد. بسیاری از اعضای تیم حتی یک ریال پول نگرفته‌اند. من شرایط مشابه را در باشگاه یونان داشتم اما مسوولان این تیم صادق بودند. متاسفانه هر روز مجبورم به بازیکنانم وعده داده و آنها را به آینده امیدوار کنم در حالی که هیچ آینده‌ روشنی وجود ندارد.

چند هفته پیش استراماچونی وقتی در محل تمرین حاضر می‌شود و می‌بیند تدارکات استقلال البسه ورزشی او را نیاورده‌اند، ناراحت شد و لب به انتقاد باز کرد.

توضیحات تدارکات استقلال استراماچونی را قانع نکرده و او عصبانی شده و واکنش نشان می‌دهد.

استراماچونی بعد از دقایقی با ناراحتی مجموعه ورزشی انقلاب را ترک کرده و تمرین استقلال را نیمه کاره رها می‌کند.

تدارکاتچی استقلال درباره اتفاقاتی که منجربه قهر استراماچونی شده بود اظهار داشت: آن روز محل تمرین استقلال به دلایل فنی چند بار تغییر کرد. وقتی این اتفاق افتاد و تمرین از تهرانسر به مجموعه انقلاب منتقل شد نمی‌توانستم البسه استراماچونی را در همان زمان محدود بفرستم. حتی از همکارم خواستم خیلی زود ماشین کرایه کند، حتی پول بیشتر بدهد تا البسه آقای استراماچونی از تهرانسر به مجموعه ورزشی انقلاب برسد که تا آمدیم کار را انجام بدهیم، آقای استراماچونی از تمرین قهر کرد و رفت.

قهر می‌کنم اما نمی‌روم

سرمربی ایتالیایی استقلال در اواسط مهرماه که از عملکرد مدیر روابط عمومی این باشگاه ناراضی بود از مدیران تیمش درخواست کرد او حق ندارد در کنار این تیم حضور داشته باشد.

دلیل ناراحتی استراماچونی از مدیر روابط عمومی استقلال که با حفظ سمت، مدیر تشریفات نیز بود، به یکی از بازیکنان خارجی بر می‌گشت که در فرودگاه حاضر شد اما حاجیلو حضور نداشت.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره این اتفاق چند روز بعد گفت: وقتی به ایران آمدم خیلی چیزها با آنچه به آن عادت داشتم فرق می‌کرد؛ برای استقلال کار می‌کنم و هر کسی یا هر چیزی را که در کارم تداخل ایجاد کند، کنار می‌گذارم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟