روغنی که پوست سر و موهایتان را تقویت می کند


روغنی که پوست سر و موهایتان را تقویت می کند

روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان است که موجب تقویت پوست سر و فولیکول مو می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز محققان در مطالعه ای به بررسی خواص روغن زیتون پرداختند در این مطالعه مشخص شد که روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها است که می تواند پوست سر را تسکین دهد، فولیکول مو را تقویت کرده و رشد مو را به طور بالقوه تحریک کند که در پی آن موهای قوی تر و درخشان تری رشد خواهد کرد.

در این مطالعه نشان داده شد که روغن زیتون میوه درختی به نام «Olea europaea» است و چربی به نام اسید اولئیک بخش اعظمی از ترکیب روغن زیتون را تشکیل می دهد که این اسید خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و منبع مورد اعتمادی جهت کندی اثرات ریزش مو است.
به گفته محققان محصولات زیتون خواص ضد باکتریایی دارند و می توانند پوست سر را بهبود بخشند.

محققان دراین مطالعه دریافتند که استفاده از ماسک روغن زیتون یک بار درهفته و یا حتی دو بار درماه می تواند پتانسیل رشد مو را بالا برده و موهایی قوی تر را به وجود آورد.

در این مطالعه نشان داده شده است که استفاده از روغن زیتون می تواند به تثبیت رنگ و بافت مو تاثیر بسیار زیادی داشته باشد همچنین موهای مجعد و آسیب دیده را بهبود دهد و به طور کلی روغن زیتون حاوی پروتئین ها ، آنتی اکسیدان ها و مواد ضد میکروبی است که می تواند به موهای سالم و طول عمر موها کمک کند.

در این مطالعه محققان دریافتند که ترکیب زرده تخم مرغ با روغن زیتون نیز می‌تواند به رشد سریع موها کمک کند و به عنوان یک درمان خانگی مورد توجه قرار گیرد؛ زرده تخم مرغ در این ترکیب برای تحریک رشد مو بسیار مناسب است.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403