آیت الله صدیقی: امربه معروف ونهی ازمنکر باید با آسیب‌های جامعه مقابله کند


 آیت الله صدیقی: امربه معروف ونهی ازمنکر باید با آسیب‌های جامعه مقابله کند

بندرعباس- ایرنا- رییس ستاد امربه معروف ونهی از منکر کشور گفت: فریضه امربه معروف ونهی ازمنکر باید همچون گلبول‌های سفید که سلامت بدن را دربرابر بیماری‌ها تضمین می‌کنند، در رگ‌های جامعه جاری باشد وهرجایی که کمترین آسیب به جامعه وارد شد، به مبارزه ومقابله بپردازد.

آیت الله کاظم صدیقی عصرشنبه درمراسم نشست شورای امربه معروف ونهی از منکر هرمزگان و معرفی وتودیع دبیران این ستاد افزود: امربه معروف ونهی ازمنکر به عنوان یک نیروی بازدارنده و معالجه کننده عمل می‌کند و رهبر معظم انقلاب نیز بارها همه مسوولان ومتولیان امر را به احیای این حقیقت فراموش شده دعوت کرده و به مطالبه‌گری دراین زمینه تاکید کرده است.

وی بیان داشت: امربه معروف ونهی ازمنکر یک واژه شناخته شده برای همگان بوده و اسلام برای حفظ دین، عقل و جان و مال انسان‌ها و همچنین حفظ امنیت حقوقی؛ قوانین سخت بازدارندگی را پیش بینی کرده است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: برای مثال اسلام برای حفظ عقل، شراب را حرام کرده و برای حفظ نظام خانواده از بی‌عفتی وبرای حفظ امنیت عمومی از آشوبگران وفساد، مجازات‌های سختی را درنظر گرفته است.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز براساس احیای معروف‌ها و مبارزه با منکرها بنا شده است، ادامه داد: امربه معروف ونهی از منکر علامت حیات و زندگی است؛ چرا که آنجایی که حیات و روح نباشد، بدن متلاشی می‌شود اما داشتن حیات، وحدت و انسجام را به همراه دارد.

وی گفت: خدمت به مردم، احسان، محبت، گره‌گشایی، کمک به مظلوم، عدالت و عبادت خداوند جزو معروف‌ها بوده که درقوانین عمومی شناخته شده است اما کم‌کاری، بیکاری، بی‌نظمی، بی‌انضباطی، رعایت نکردن نظافت، آلوده‌کردن هوا و آسیب زدن به محیط زیست جزو منکرها بوده که جامعه نسبت به آن بیگانه است.

رییس ستاد امربه معروف ونهی از منکر کشور اظهارداشت: امامت در راس معروف‌ها قرار دارد و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی از واجب‌ترین معروف‌ها است.

آیت الله صدیقی در ادامه یاد آور شد: ستاد امربه معروف ونهی از منکر تنها یک اداره محصور به قوانین نیست بلکه همچون یک چترعمومی و فراگیر حامی و مطالبه‌گر دولت، قوه قضاییه و مجلس است.

وی اضافه کرد: تمام احکام اسلامی حتی جهاد درراه خدا نسبت به امربه معروف ونهی از منکر به مثابه یک قطره دربرابر دریا است و اگر دربرابر این فریضه خاموش بنشینیم گناه بزرگی است.

وی اذعان داشت: درحکومت دینی و مردمی، مردم همیشه درصحنه حاضر هستند و نسبت به دین و حاکمیت و نظام خود حساس هستند.

به گفته وی، مردم ولی نعمت هستند و قانون برای مردم است وحکومتی که ملت پشت آن نباشد؛ فانی است.

رییس ستاد امربه معروف ونهی از منکر کشور، همچنین گام دوم انقلاب را نوید بخش تمدن همه جانبه اسلامی دانست و بیان داشت: فریضه واجب امربه معروف ونهی از منکر در این راستا درواقع برمبنای مهدی یاوری، عدالت خواهی، مطالبه گری، حیات وعزت خواهی و حفظ اقتدار کشور است.

آیت الله صدیقی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی دراسفندماه سالجاری گفت: در انتخابات پیش رو باید کسانی را انتخاب کرد که به مردم خدمت کنند و فرد امین، باکفایت، کارآمد و دلسوز به جامعه باشد.

وی ادامه داد: درانتخابات گاهی بالاترین منکر را شاهد هستیم که اگر ازهمان ابتدا به امربه معروف ونهی از منکرها درست عمل کنیم، فضای عمومی جامعه اجازه نمی‌دهد افرادی سوء استفاده‌گر ورود کنند و قداست وصداقت جامعه را زیرسوال ببرند.

در این آیین از خدمات حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی دبیرسابق امربه معروف ونهی از منکر هرمزگان قدردانی و حجت الاسلام حسن کریمی به عنوان دبیر جدید این ستاد معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403