ثبت‌نام 13 هزار و 896 نفر نهایی شد


ثبت‌نام 13 هزار و 896 نفر نهایی شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم ساعت 18 امروز به پایان رسید و تاکنون ثبت نام 13 هزار و 896 نفر نهایی شده است.

ثبت‌نام 13 هزار و 896 نفر نهایی شدبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ سید اسماعیل موسوی در پایان ثبت نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گفت: ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم ساعت ۱۸ امروز به پایان رسید، اما ثبت نام از داوطلبان حاضر در ستاد‌های ثبت نام ادامه دارد.
وی افزود: در مقایسه با دوره قبلی؛ ثبت نام داوطلبان بیش از ۱۵ درصد افزایش داشته است.
موسوی ادامه داد: از این تعداد ۱۶۰۵ نفر زن و ۱۲۲۹۱ تن مرد هستند که به ترتیب ۱۲ درصد و ۸۸ درصد از کل ثبت نام کنندگان را شامل می‌شود.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: ۶۰۱ نفر و معادل ۴ درصد، دارای تحصیلات حوزوی، ۱۴ درصد دکترا، ۷۷ درصد کارشناسی ارشد و مابقی نیز لیسانس و پایین‌تر هستند.
وی افزود: ۳۷ درصد داوطلبان زیر ۴۰ سال سن دارند و همچنین ۲۶ درصد ایثارگر، ۴ درصد دارای سابقه نمایندگی مجلس و ۲۳ درصد نیز در گذشته حداقل یکبار داوطلب نمایندگی مجلس شده اند.
موسوی ادامه داد: استان‌های تهران با ۳۱۳۸ نفر، اصفهان با ۱۰۹۹ نفر، خراسان رضوی با ۹۸۰ نفر، خوزستان با ۸۰۰ نفر و فارس با ۷۳۹ نفر بیشترین داوطلب نمایندگی را داشته اند.
وی با اشاره به گذشت ۲ روز از ثبت نام میان دوره‌ای خبرگان رهبری گفت: تا کنون ۵۷ نفر با ثبت نام در مراکز ۵ استان نامزد انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری شده اند.
وی افزود: از این تعداد در تهران ۳۱ نفر، قم ۱۷ نفر، فارس ۲ نفر، خراسان رضوی ۲ نفر و خراسان شمالی ۲ نفر در انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری ثبت نام کرده اند.
موسوی گفت: ۵ نفر نیز در نمایندگی‌های خارج از کشور ثبت نام کرده اند.
ثبت نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از یکشنبه گذشته آغاز شد و ساعت ۱۸ امروز به پایان رسید.

ثبت نام ۱۴ هزار داوطلب انتخابات مجلس تاکنون
وزیر کشور گفت:​ تاکنون ۱۴ هزار نفر در سراسر کشور برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که در مقایسه با دوره قبل، دو هزار نفر بیشتر ثبت نام کرده اند.
عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه حضور در ستاد ثبت نام انتخابات در فرمانداری تهران و در جمع خبرنگاران افزود: زمان ثبت نام ساعت ۱۸ امروز به پایان رسید و فقط افرادی که در داخل ستاد‌ها هستند تا ساعت ۲۴ ثبت نام آن‌ها ادامه پیدا می‌کند.
وی از همه دست اندرکاران برگزاری این مرحله از انتخابات از جمله نمایندگان شورای نگهبان، فرمانداران، بخشداران، کارکنان وزارت کشور و خبرنگاران قدردانی کرد و گفت: امیدواریم مراحل بعدی انتخابات هم همین طور با هماهنگی و همدلی ادامه پیدا کند.
وزیر کشور افزود: تاکنون ۱۴ هزار نفر در سراسر کشور ثبت نام کرده اند که در مقایسه با دوره گذشته که ۱۲ هزار نفر ثبت نام کرده بودند تا این لحظه دو هزار نفر بیشتر است که قطعاً بیشتر از این هم خواهد شد.
آقای رحمانی فضلی اضافه کرد:​ تا این لحظه دو هزار و ۷۲۲ مورد از ثبت نام‌ها مربوط به حوزه انتخابیه تهران است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اعتراض‌های مردم از گرانی‌ها و افزایش قیمت سوخت آیا پیش بینی می‌کنید مردم استقبال خوبی از انتخابات کنند؟ گفت: وقتی ما از مردم صحبت می‌کنیم با ۸۰ میلیون طرف هستیم و با وجود همه نارضایتی ها، انتقاد‌ها و اعتراض ها، اما مردم ما اهل تفکیک مسائل هستند و می‌دانند اگر بخواهد مشکلات کشور حل شود باید به دست خود مردم صورت گیرد.
وزیر کشور همچنین گفت:​ نمایندگان مجلس تجلی اراده مردم هستند و قطعاً در حل مسائل، قانون گذاری و نظارت می‌توانند کمک کنند.
آقای رحمانی فضلی افزود: مردم در این مرحله نیز از اختیار خود استفاده می‌کنند و مجدد، تاثیرگذاری خود را اثبات خواهند کرد و به کسانی که ایران امن و توسعه یافته نمی‌خواهند پاسخ خواهند داد.
وی گفت: قبل از آغاز ثبت نام‌ها نیز از من سوال شد که آیا امسال داوطلبان انتخابات استقبال خوبی خواهند کرد که من در پاسخ آن‌ها گفتم قطعاً تعداد ثبت نام‌ها در مقایسه با دوره قبل بیشتر خواهد شد که همانطور که دیدید تا این لحظه دو هزار نفر بیشتر ثبت نام کرده اند.

درهای ستاد انتخابات کشور بسته شد

طبق اعلام قبلی وزارت کشور در هفتمین و آخرین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مبنی بر تمدید نشدن مهلت ثبت نام درب‌های ستاد انتخابات کشور بسته شد.
تا دقایقی دیگر آمار نهایی ثبت نام شدگان نمایندگی مجلس یازدهم اعلام می‌شود.
ثبت نام از داوطلبان نخستین انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری تا ۲۱ آذر از ساعت ۸ تا ۱۸ بعد از ظهر ادامه دارد.

سلامت انتخابات در تحکیم ارکان مجلس اثرگذار است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران، «سلامت انتخابات» را یکی از مهمترین موضوعات در انتخابات دانست و گفت: سلامت انتخابات و جلب اعتماد مردم در تحکیم ارکان یک مجلس مقتدر بسیار اثر گذار و نقش آفرین خواهد بود.
وی افزود: در آخرین روز و ساعات پایانی ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم وظیفه خود دانستم که برای عرض خسته نباشید به دست اندر کاران امر ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور بیایم.
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری گفت: تاکنون کار‌ها به خوبی پیش رفته و آخرین مراحل ثبت نام نیز با صحت و سلامت کامل در حال انجام است.
دادستان کل کشور افزود: قطعا با توجه به جایگاه مهم و رفیعی که مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، مسئله انتخابات مجلس یکی از مهمترین انتخابات‌هاست.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به کثرت ثبت نام کنندگان گفت: امیدواریم عزیزانی که ثبت نام کردند و خود را در معرض انتخاب مردم قرار دادند، اما مجموعه شرایط را در خود نمی‌بینند برای اینکه کار مراحل انتخابات سهل‌تر و آسان‌تر انجام گیرد، انصراف دهند تا تعداد داوطلبان قابل قبول شود و شورای نگهبان و همچنین هیات‌های نظارت کار خود را با کیفیت بهتری به انجام رسانند.
دادستان کل کشور «سلامت انتخابات» را یکی از مهمترین موضوعات در انتخابات دانست و افزود: امیدواریم خود ثبت نام کنندگانی که قدم به مرحله انتخابات گذاشته اند، اهتمام لازم را برای برگزاری یک انتخابات سالم داشته باشند تا نیرو‌های مسئول نخواهند، ورود پیدا کنند.
وی افزود: زمانی که اعتماد مردم جلب شود و مردم سلامت روند انتخابات را مشاهده کنند، قطعا این مهم در تحکیم ارکان یک مجلس مقتدر بسیار اثر گذار و نقش آفرین خواهد بود.
حجت الاسلام منتظری به وظیفه قوه قضائیه در موضوع استعلام ها، گفت: همکاران ما در دادستانی کل و متناظر آن در دادستانی‌های سراسر کشور موظفند تا ۵ روز پس از ثبت نام ها، پاسخ استعلام‌ها را به شورای نگهبان و هیأت‌های نظارت اعلام کنند.
وی افزود: از ملت بزرگوار و عزیزمان که همیشه در صحنه بوده و هستند انتظار داریم با حضور پر شور خودشان بر نشاط انتخابات بیافزایند و تلاش آن‌ها بر این باشد که مجلسی مقتدر، مستقل و در تراز نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم.
حجت الاسلام منتظری گفت: مجلس در همه امور و حوزه‌ها نقش بی بدیلی دارد و هر گاه مجلس مقتدر، مستقل، توانمند و کارآمد باشد، قطعا روال امور در کشور سهل و آسانتر خواهد بود.

بازدید دادستان کل کشور از ستاد انتخابات کشور
دادستان کل کشور از ستاد انتخابات کشور بازدید و از نزدیک در جریان فرآیند ثبت نام از داوطلبان مجلس قرار گرفت.
حجت الاسلام محمد جعفر منتظری با حضور در ساختمان وزارت کشور از فرآیند ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس و همچنین نخستین میان دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری در ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

نام نویسیِ ۱۱۴۰۸ داوطلبِ شرکت در انتخابات مجلس
تاکنون ۱۱۴۰۸ داوطلبِ شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور نام نویسی کردند.
تاکنون ۱۱۴۰۸ داوطلب با حضور در ستاد انتخابات و فرمانداری‌های سراسر کشور برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده اند که ۱۱ در صد زن و ۸۹ درصد مرد هستند.

ستاد انتخابات کشور در روز آخر ثبت نام
امروز آخرین روز نام نویسی داوطلبان انتخابات دور یازدهم مجلس و دومین روز از ثبت نام میاندوره‌ای خبرگان رهبری است.
از ساعات اولیه آخرین روز ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وزارت کشور محل رفت و آمد بیشتر چهره‌های سیاسی است.
کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: ۱۹۳۵ نفر تا ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز در سراسر کشور برای ثبت نام مراجعه کرده اند که ثبت نام ۱۳۳۶نفر قطعی شده است.
همچنین از روز اول نام نویسی برای انتخابات مجلس تا ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز ۱۱ هزار و ۴۰۸نفر ثبت نام

نام‌نویسی ۲۵۰۰ داوطلب انتخابات مجلس در تهران
رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان تهران از نام‌نویسی نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس در تهران تاکنون خبر داد.

آقای محمد تقی زاده صبح امروز پس از بازدید از ستاد انتخابات فرمانداری تهران مستقر در مصلای امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران گفت: افزایش مشارکت داوطلبان در مقایسه با دوره قبل انتخابات مجلس نشان از استقبال نامزد‌ها و مشارکت مردم در انتخابات دوم اسفند دارد.
وی افزود: با شرایطی که در فرآیند ثبت نام و برگزاری انتخابات همراه با برنامه ریزی‌های دقیق ستاد انتخابات تهران فراهم شده اکنون فرصت‌های مناسبی برای نامزد‌ها فراهم شده است تا در یک انتخابات سالم به رقابت بپردازند.
رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان تهران یکی از شاخص‌های اعتماد عمومی و مردم به نظام را در انتخابات دانست و گفت: در این زمینه هیئت‌های نظارت، اجرایی و بازرسی مسئولیت‌های خطیری دارند، زیرا باید به مردم نشان دهند که انتخابات فضایی سالم و شفاف دارد.
آقای تقی زاده افزود: در روند ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس هیچ مشکل جدی وجود ندارد و متوسط زمان ثبت نام تقریبا یک ساعت و چند دقیقه است.

افزایش حضور داوطلبان انتخابات مجلس در فرمانداری تهران
با نزدیک شدن به ساعات پایانی ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، حضور داوطلبان در ستاد انتخابات فرمانداری تهران مستقر در مصلی امام خمینی (ره) افزایش چشم گیری دارد.

سالن انتظار ستاد انتخابات در فرمانداری تهران به محل پرکردن پرسشنامه و آماده کردن مدارک اختصاص دارد و اکنون بیش از ۱۵۰ نفر حضور دارند و حدود ۵۰ نفر هم سر میز کاربران در حال ثبت نام هستند.
تقریباً همه صندلی‌های موجود در این ستاد از داوطلبان پر شده است و برخی داوطلبان هم به صورت ایستاده اقدام به پر کردن پرسشنامه می‌کنند.
تا این لحظه حدود ۲ هزار ۵۰۰ داوطلب در حوزه انتخابات تهران، ری شمیرانات و پردیس اقدام به ثبت نام برای انتخابات مجلس کرده اند.

آخرین روز نام‌نویسی از نامزد‌های انتخابات مجلس
آخرین روز نام‌نویسی از نامزد‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس و دومین روز ثبت نام از نامزد‌های میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز شد.

تا پایان روز گذشته (جمعه) تعداد ۹ هزار و ۸۰۶ داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس در وزارت کشور و فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه در سراسر کشور ثبت‌نام کرده اند.
از این تعداد هزار و ۵۰۳ داوطلب زن و باقی مرد هستند و نسبت ۱۱ درصدی بانوان و ۸۹ درصدی آقایان در مجموع داوطلبان همچنان به قوت خود باقی است.
استان تهران با ۲ هزار و ۴۱۰ داوطلب بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان را دارد و پس از آن اصفهان با ۷۵۲ داوطلب، خراسان رضوی با ۶۴۷ داوطلب، خوزستان با ۵۷۴ داوطلب، فارس با ۵۳۲ داوطلب و آذربایجان شرقی با ۴۶۰ داوطلب در رده‌های بعدی بیشترین ثبت نام کنندگان در کشور قرار دارند.
در نخستین روز از نام نویسی داوطلبان انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری هم در مجموع ۲۲ داوطلب در سراسر کشور نام نویسی کرده اند که ۱۰ نفر مربوط به حوزه انتخابیه تهران، ۱۱ داوطلب مربوط به حوزه انتخابیه قم و یک نفر مربوط به استان فارس است.
ثبت نام از نامزد‌های مجلس خبرگان رهبری تا پایان روز بیست و یکم آذر ادامه خواهد داشت.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرده است، به هیچ عنوان مهلت نام نویسی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی تمدید نخواهد شد و نام نویسی از داوطلبان تا ساعت ۱۸ امروز (شنبه) به پایان می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند