«خلیفه حفتر» دست به دامان اسرائیل شد


«خلیفه حفتر» دست به دامان اسرائیل شد

منابع مطلع از آموزش نیروهای دولت وفاق ملی لیبی وابسته به ژنرال «خلیفه حفتر» توسط افسران رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، یک وبگاه خبری مستقر در انگلیس از آموزش مخفیانه نیروهای دولت وفاق ملی لیبی وابسته به ژنرال «خلیفه حفتر» توسط نظامیان صهیونیست خبر داد.

بیشتر بخوانید:

حضور خلبانان اماراتی و اسراییلی در یک رزمایش

نقش موساد در تحریم جمهوری اسلامی با پوشش «مکعب سیاه»

شهری به یاد ماندنی برای اسراییلی‌ها

وبگاه «العربی» در گزارشی در این زمینه مدعی شد که مقامات اطلاعاتی اسرائیلی چندی قبل با نمایندگان خلیفه حفتر در لیبی دیدار کرده‌اند و پس از آن نیروهای رژیم صهیونیستی آموزش نیروهای وابسته به حفتر را شروع کرده‌اند.

نیروهای حفتر از حدود هفت ماه قبل حملات به طرابلس پایتخت لیبی با هدف تصرف این شهر را آغاز کردند و با وجود حمایت‌های مالی و تسلیحاتی برخی کشورها از جمله مصر و امارات، هنوز نتوانسته‌اند به این شهر نفوذ کنند.

به نوشته این وبگاه، این توافق امنیتی بین ژنرالحفتر و رژیم صهیونیستی با همکاری مصر صورت گرفت و بر اساس آن افسران اسرائیلی در قلمروی تحت کنترل نیروهای خلیفه حفتر در لیبی در ماه آگوست (مرداد) و سپتامبر (شهریور) ۲۰۱۹ مبادرت به آموزش نیروهای ژنرال حفتر کردند.

به گفته منابع مطلع، خلیفه حفتر و مقامات موساد (دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی) و دیگر مقامات صهیونیست پیشتر نیز با میانجیگری امارات در چند نوبت دیدارهایی برگزار کرده و در یک مورد در تابستان ۲۰۱۸، تل‌آویو با ارسال سلاح از جمله تفنگ تک تیرانداز و تجهیزات دید در شب موافقت کرد.

حفتر که مورد حمایت برخی از کشورها از جمله امارات عربی متحده، مصر، عربستان سعودی و فرانسه قرار دارد، در تلاش است تا با ورود به طرابلس، دولت «فائز سراج» را که مورد حمایت سازمان ملل متحد قرار دارد، سرنگون کند.

شبکه «الجزیره» نیز اخیرا در برنامه‌ای به جزئیات جدید از حضور و کمک‌رسانی دولت‌های مصر و امارات به عناصر ژنرال «خلیفه حفتر» اشاره کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق